w

Peugeot 408 – cena w Polsce. Byliśmy na premierze i wiemy dlaczego tyle kosztuje

Peugeot 408
Peugeot 408 - cena w Polsce. Byliśmy na premierze i wiemy dlaczego tyle kosztuje

Francuska marka wprowadza na rynek zupełnie nowy model, który ma szansę namieszać – nie tylko w swoim segmencie. Oto Peugeot 408, który dotarł już do Polski.

Skojarzenia z Lamborghini Urus nie są przypadkowe, choć na żywo nie wydają się równie trafne. Dlaczego? Francuskie auto prezentuje się bowiem… zgrabniej. Jego kompaktowa sylwetka ma w sobie elegancki sznyt uzupełniony eleganckimi przetłoczeniami i pięknymi elementami oświetlenia.

Wnętrze czerpie garściami z 308, ale jest znacznie bardziej przestronne, co można odczuć w drugim rzędzie, gdzie nie brakuje miejsca – ani na nogi, ani na głowy. Co ważne, bagażnik również daje duże możliwości. Oferuje od 454 do 536 litrów (w zależności od wersji).

Peugeot 408 premiera
Muskularna, a przy tym smukła sylwetka zwraca uwagę i kipi elegancją

To, co przyciąga uwagę i budzi uznanie to jakość. Peugeot 408 jest naprawdę świetnie wykonany. Większość tworzyw ma miękką, przyjemną fakturę. Do tego można liczyć na bardzo staranne spasowanie. Wyposażenie również nie rozczarowuje.

Peugeot 408 z profilu
Profil auta ujawnia sylwetkę crossovera coupe

Kokpit został przejęty ze wspomnianego 308. To oznacza elegancką, oryginalną formę, którą wzbogaca nowoczesna technologia. Zegary są umieszczone na podszybiu i oparto je na dużym wyświetlaczu. Przed nimi zagościła niewielka, dobrze leżąca w dłoniach kierownica.

Peugeot 408 kokpit
We wnętrzu dominują bardzo dobre materiały oraz nowoczesne instrumenty pokładowe

Oferta silnikowa została oparta na trzech propozycjach. Bazą został 130-konny silnik PureTech. Oprócz niego, gama obejmuje hybrydy plug-in: 180- oraz 225-konną. Bez względu na wybór wersji, każda dysponuje napędem na oś przednią i ośmiobiegową skrzynią automatyczną.

Co ciekawe, niebawem na rynek trafi także miękka hybryda oparta na silniku o pojemności 1,2 litra. Jej moc nie została ujawniona, ale podejrzewamy, że będzie generować około 155 koni mechanicznych.

Peugeot 408 – cena

Przejdźmy do kluczowego wątku. Ile kosztuje Peugeot 408? Za bazową konfigurację trzeba zapłacić 143 000 złotych. W podstawie otrzymujemy wspomnianą, 130-konną jednostkę benzynową uzupełnioną ośmiobiegowym automatem.

Peugeot 408 cena
Peugeot 408 – cennik

Wyposażenie bazowe, czyli Allure jest bardzo przyzwoite. W standardzie klient otrzymuje m.in.: dwustrefową klimatyzację automatyczną, cyfrowe wskaźniki, 10-calowy ekran dotykowy, nawigację satelitarną, Mirror Screen, system bezkluczykowego uruchamiania auta, reflektory LED, czujniki parkowania, kamerę cofania, przyciemniane szyby i system monitorowania pasa ruchu. Odmiany hybrydowe otrzymują w podstawie dodatkowo: adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania z wykrywaniem pieszych i asystenta rozpoznawania znaków.

Peugeot 408 wersje wyposażenia
Peugeot 408 – wersje wyposażenia

Oferta wydaje się atrakcyjna, biorąc pod uwagę poziom wyposażenia oraz gabaryty pojazdu. Na drugim biegunie znajdziemy topową odmianę GT z 225-konnym układem hybrydowym. Ile kosztuje? 213 700 złotych.

Nowy Peugeot 408
Każdy Peugeot 408 ma w podstawie ośmiobiegową skrzynię automatyczną

Czy Peugeot 408 zainteresuje polskich klientów? Biorąc pod uwagę to, co oferuje oraz aktualnie panujące trendy, powinien zainteresować naprawdę dużą liczbę kierowców, którzy poszukują modnego i atrakcyjnego auta, ale niekoniecznie SUV-a.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lucid Air Sapphire

Właśnie patrzysz na auto, które osiąga setkę w 1,89 sekundy!

Nico Hulkenberg

Zamienili Niemca na Niemca. Obaj bez podium, ale ten „nowy” bardziej doświadczony