Kompaktowe kombi francuskiej marki doczekało się kolejnej generacji. Jego design robi wrażenie!
Peugeot 308 SW 2022 bazuje na modularnej płycie podłogowej EMP2. Długość samochodu wynosi 4640 milimetrów. To niemal 300 milimetrów więcej, niż w przypadku hatchbacka. Rozstaw osi wzrósł natomiast do 2732 milimetrów (+55 mm).
Francuzi ponownie pokazali, że potrafią projektować atrakcyjne samochody, bez względu na rodzaj nadwozia. Przód został oczywiście przejęty z hatchbacka, co oznacza obecność zadziornie spoglądających reflektorów z ledowymi kłami, szerokiego grilla o ciekawej fakturze i nowego logo. Z tyłu zagościły natomiast wąskie lampy z ciemnym wypełnieniem zachodzące na klapę bagażnika. Uwagę zwraca także masywny zderzak. Profil zdradza natomiast opadająca linię dachu.
Przemyślane wnętrze
Kokpit oferuje dwa dziesięciocalowe wyświetlacze. Pierwszy z nich to cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji, a drugi to centrum dowodzenia, czyli ekran dotykowy zintegrowany z klimatyzacją i wieloma innymi funkcjami. Należy spodziewać się również bardzo dobrych i starannie spasowanych materiałów.
Pod względem przestronności też ma być przyzwoicie. I tu wracamy do wspominanego rozstawu osi, który zapewnił więcej miejsca w drugim rzędzie. Oczekujemy odpowiedniego kąta pochylenia oparcia.
Jeżeli chodzi o bagażnik, to w konfiguracji pięcioosobowej jest do dyspozycji 608 litrów wolnej przestrzeni. Po złożeniu tylnych miejsc, możliwości przewozowe rosną do 1634 litrów. Warto dodać, że kanapa dzieli się na trzy części w proporcji 40:20:40.
Peugeot 308 SW 2022 – silniki
W gamie jednostek napędowych kompaktowego kombi znajdziemy silnik wysokoprężny, co oczywiście cieszy. To diesel 1.5 BlueHDi oferujący 130 koni mechanicznych. Poza nim, oferta obejmie silnik benzynowy 1.2 PureTech generujący również 130 koni mechanicznych. Niewykluczone, że pojawią się też inne wariacje tej konstrukcji (np 110- lub 155-konna).
Co ciekawe, klienci będą mieli także do wyboru hybrydę typu plug-in. Układ oparto na jednostce benzynowej 1.6 PureTech zintegrowanej z jednym silnikiem elektrycznym. Łączny potencjał tego zestawu to 180 lub 225 koni mechanicznych – w zależności od wersji. Oba warianty są seryjnie zintegrowane z ośmiobiegowymi automatami i napędami na przednią oś.
Bateria oferuje 12,4 kWh, co ma zapewniać do 60 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym. Ładowanie może odbywać się za pomocą domowego gniazdka, wallboxa lub dedykowanej stacji.
Peugeot 308 SW 2022 otrzyma oczywiście szereg systemów, które zapewnią wyższy komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Nie zabraknie także udanego zestawu audi marki Focal. Samochód będzie produkowany we francuskiej fabryce w Mulhouse.
Pierwsze egzemplarze powinny trafić na rynek jeszcze w tym roku. Marka przewiduje zainteresowanie klientów flotowych na poziomie 70% oraz indywidualnych sięgające 30%.