w

Peugeot 308 SW 2022 oficjalnie. Atrakcyjny design, duży bagażnik, diesel w ofercie

Nowy Peugeot 308 SW 2022
Peugeot 308 SW 2022 oficjalnie. Atrakcyjny design, duży bagażnik, diesel w ofercie

Kompaktowe kombi francuskiej marki doczekało się kolejnej generacji. Jego design robi wrażenie!

Peugeot 308 SW 2022 bazuje na modularnej płycie podłogowej EMP2. Długość samochodu wynosi 4640 milimetrów. To niemal 300 milimetrów więcej, niż w przypadku hatchbacka. Rozstaw osi wzrósł natomiast do 2732 milimetrów (+55 mm).

Peugeot 308 SW 2022 rozstaw osi
W porównaniu do hatchbacka, rozstaw osi wzrósł o 5,5 centymetra

Francuzi ponownie pokazali, że potrafią projektować  atrakcyjne samochody, bez względu na rodzaj nadwozia. Przód został oczywiście przejęty z hatchbacka, co oznacza obecność zadziornie spoglądających reflektorów z ledowymi kłami, szerokiego grilla o ciekawej fakturze i nowego logo. Z tyłu zagościły natomiast wąskie lampy z ciemnym wypełnieniem zachodzące na klapę bagażnika. Uwagę zwraca także masywny zderzak. Profil zdradza natomiast opadająca linię dachu.

Przemyślane wnętrze

Kokpit oferuje dwa dziesięciocalowe wyświetlacze. Pierwszy z nich to cyfrowe wskaźniki z możliwością personalizacji, a drugi to centrum dowodzenia, czyli ekran dotykowy zintegrowany z klimatyzacją i wieloma innymi funkcjami. Należy spodziewać się również bardzo dobrych i starannie spasowanych materiałów.

Peugeot 308 SW 2022 wnętrze
Wnętrze wygląda bardzo nowocześnie. Należy spodziewać się wysokiej jakości

Pod względem przestronności też ma być przyzwoicie. I tu wracamy do wspominanego rozstawu osi, który zapewnił więcej miejsca w drugim rzędzie. Oczekujemy odpowiedniego kąta pochylenia oparcia.

Peugeot 308 SW 2022 pojemność bagażnika
Bazowa pojemność bagażnika to 608 litrów

Jeżeli chodzi o bagażnik, to w konfiguracji pięcioosobowej jest do dyspozycji 608 litrów wolnej przestrzeni. Po złożeniu tylnych miejsc, możliwości przewozowe rosną do 1634 litrów. Warto dodać, że kanapa dzieli się na trzy części w proporcji 40:20:40.

Peugeot 308 SW 2022 – silniki

W gamie jednostek napędowych kompaktowego kombi znajdziemy silnik wysokoprężny, co oczywiście cieszy. To diesel 1.5 BlueHDi oferujący 130 koni mechanicznych. Poza nim, oferta obejmie silnik benzynowy 1.2 PureTech generujący również 130 koni mechanicznych. Niewykluczone, że pojawią się też inne wariacje tej konstrukcji (np 110- lub 155-konna).

Nowy Peugeot 308 SW - długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi
Peugeot 308 SW 2022 – wymiary

Co ciekawe, klienci będą mieli także do wyboru hybrydę typu plug-in. Układ oparto na jednostce benzynowej 1.6 PureTech zintegrowanej z jednym silnikiem elektrycznym. Łączny potencjał tego zestawu to 180 lub 225 koni mechanicznych – w zależności od wersji. Oba warianty są seryjnie zintegrowane z ośmiobiegowymi automatami i napędami na przednią oś.

Peugeot 308 SW 2022 Hybrid zasięg
Hybryda plug-in oferuje do 60 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym

Bateria oferuje 12,4 kWh, co ma zapewniać do 60 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym. Ładowanie może odbywać się za pomocą domowego gniazdka, wallboxa lub dedykowanej stacji.

Nowy Peugeot 308 SW
Pierwsze sztuki francuskiego kombi nowej generacji trafią na rynek pod koniec tego roku

Peugeot 308 SW 2022 otrzyma oczywiście szereg systemów, które zapewnią wyższy komfort oraz bezpieczeństwo jazdy. Nie zabraknie także udanego zestawu audi marki Focal. Samochód będzie produkowany we francuskiej fabryce w Mulhouse.

Pierwsze egzemplarze powinny trafić na rynek jeszcze w tym roku. Marka przewiduje zainteresowanie klientów flotowych na poziomie 70% oraz indywidualnych sięgające 30%.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wirtualny spacer po San Francisco 1906

Wirtualna przejażdżka po San Francisco w 1906 roku. I to w kolorze! Kiedyś to było… (wideo)

Głupota pasażera BMW

Jechał na dachu BMW E46, gdy zaczął się rozbierać. Temperatura zagotowała mu mózg (wideo)