Kompaktowe SUV-y należą do jednego z najbardziej obsadzonych i najpopularniejszych segmentów w Europie.
Konkurencja jest silna, ale patrząc na wszystkie modele z zachowaniem obiektywizmu, można stwierdzić, że jednym z najlepszych przedstawicieli tego gatunku jest Peugeot 3008. Warto dodać, że niedawno przeszedł lifting.
Peugeot 3008 – test łosia 2021
To niewątpliwie jeden z lepiej prowadzących się SUV-ów w swojej klasie. Ma sprężyste zawieszenie, które oferuje wysoki komfort, a przy tym nie pozwala na przesadne przechyły nadwozia. A to dobry prognostyk przed testem łosia.
Nie jest jednak tajemnicą, że tego typu pojazdy nie są zwolennikami gwałtownych manewrów. Dlaczego? Duży prześwit, wyraźny skok zawieszenia, a do tego wysoki środek ciężkości – tak, trudno od nich oczekiwać „sprytu” zwykłych hatchbacków.
Mimo tego, Peugeot 3008 po liftingu poradził sobie naprawdę dobrze. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że zdecydowano się na sprawdzenie egzemplarza z topowym wyposażeniem (GT Pack), które zostało uzupełnione silnikiem 1.6 PureTech (180 koni mechanicznych), 8-biegowym automatem i napędem na przód. Opony? Michelin Primacy 3 (205/55 R19).
Francuski SUV bez problemu zachował stabilność przy 73 km/h. Dopiero przy 77 km/h dotknął słupka, ale go nie przewrócił. I jest to zaskakująco dobry rezultat. Mało który konkurent potrafi równie dobrze poradzić sobie w takim teście.
Przypomnijmy, że ceny Peugeota 3008 startują od 114 300 złotych. Za taką kwotę otrzymamy egzemplarz z bazowym wyposażeniem (Active), 130-konnym silnikiem PureTech i 6-biegową skrzynią manualną.