w

Peugeot 208 królem sprzedaży w Europie. Dacia Sandero tuż za nim, T-Roc przed Golfem

Peugeot 208 - lider sprzedaży w Europie 2022
Peugeot 208 królem sprzedaży w Europie. Dacia Sandero tuż za nim, T-Roc przed Golfem

Rynek europejski powoli ulega zmianom. Rewolucja w przemyśle motoryzacyjnym forsowana przez ekologiczne lobby już wkrótce przyniesie nowe trendy, które zaczynają raczkować

Zanim jednak dojdzie do dominacji elektrycznych samochodów, minie jeszcze kilka lat. Póki co, Stary Kontynent pozostaje wierny pragmatyzmowi, czego dowodem jest Top 10 najlepiej sprzedających się aut w 2023 roku.

Od razu można dostrzec, że europejskie trendy nie są równe tym polskim. W naszym kraju znacznie większy nacisk kładzie się na SUV-y. O modelu reprezentującym segment A nie ma mowy w czołowej dziesiątce.

Okazało się, że najpopularniejszym samochodem w Europie w 2022 roku został Peugeot 208. Francuskie auto miejskie cieszy się dużym uznaniem, co ma związek z udaną stylistyką, wysoką jakością wykonania i konstrukcyjnym dopracowaniem. Do tego, jest tańsze, niż Volkswagen Polo.

Drugie miejsce zajęła Dacia Sandero, która również należy do segmentu B. Jest to propozycja budżetowa, ale znacznie lepsza, niż większości może się wydawać. Nowa generacja tego modelu to duży skok jakościowy – zarówno w dziedzinie prowadzenia, jak i wykonania oraz zakresu wyposażenia.

Trzecie miejsce może niektórych zaskoczyć. Zajął je Volkswagen T-Roc, czyli crosover plasujący się między segmentami B i C. To bardzo udany model, który po liftingu zyskał na jakości. Do tego jest wystarczająco praktyczny, by pełnić rolę auta rodzinnego. Kosztuje mniej, niż Tiguan, a przy tym jest modniejszy, niż Golf.

Dominacja aut miejskich i kompaktowych

No właśnie, Golf. Nowa generacja nie cieszy się tak dużym uznaniem, jak ta poprzednia. Ma to związek z inną modą, ale też uszczerbkami w dziedzinach jakości i ergonomii. Poprzednik był po prostu bardziej dopracowany. Po liftingu może to się zmienić, bo niemiecka marka obiecała duże poprawki. Póki co, kompaktowy Volkswagen musi zadowolić się piątym miejscem.

Pozycja czwarta też może zaskoczyć – zajął ją Fiat 500 (razem z Abarthem 500). Miejski model w stylu retro nie jest nowoczesny pod względem konstrukcyjnym i do tanich też nie należy, a mimo to cieszy się niesłabnącą popularnością. „500-tka” to już marka sama w sobie. W Polsce dostępna jest wyłącznie w wersji elektrycznej. A tak wygląda ranking przedstawiający najlepiej sprzedające się samochody w Europie (2022):

  1. Peugeot 208: 206 816 sztuk (+5 procent względem 2021 roku)
  2. Dacia Sandero: 200 550 sztuk (+1 procent)
  3. Volkswagen T-Roc: 181 153 sztuki (- 3 procent)
  4. Fiat/Abarth 500: 179 863 sztuki (+3 procent)
  5. Volkswagen Golf: 177 203 sztuki (-14 procent)
  6. Toyota Yaris: 175 713 sztuk (-4 procent)
  7. Opel Corsa: 164 358 sztuk (-9 procent)
  8. Hyundai Tucson: 150 803 sztuki (+1 procent)
  9. Dacia Duster: 149 648 sztuk (+2 procent)
  10. Renault Clio: 143 561 sztuk (- 27 procent)

Jak widać, w zestawieniu dominują samochody reprezentujące segmenty B i C. Póki co nie należy spodziewać się zmian i dominacji SUV-ów. Dlaczego? Sytuacja geopolityczna jest trudna, podobnie jak ta gospodarcza. Ludzie szukają oszczędności i wybór oszczędnego, stosunkowo prostego auta jest tego przykładem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tesla odpadająca kierownica

Model Y z odpadającą kierownicą wymieniony na nowy. Tesla jednak nie przyznaje się do winy

Volkswagen Atlas 2024

Volkswagen Atlas 2024 (lifting). Nowe multimedia i listwa LED w grillu