Niemiecki sedan z Wolfsburga jeden jednym z najlepiej sprzedających się modeli segmentu D w Europie.
Wizerunek budowany przez lata to tylko jeden z powodów sukcesu tego auta. Ogromne znaczenie ma także rozbudowana oferta jednostek napędowych. Wśród nich jest topowy diesel z podwójnym doładowaniem.
To konstrukcja 2.0 BiTDI, która generuje 240 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Współpracuje z nią siedmiobiegowy automat kierujący moc na obie osie (napęd 4MOTION). Ten zestaw umożliwia osiąganie setki w około 6 sekund i rozpędzanie się do 240 km/h. Zużywa przy tym około 8 litrów przy spokojnej jeździe.
Passat 2.0 BiTDI vs Audi A5 3.0 TDI
Jeden z posiadaczy takiego modelu postanowił się sprawdzić na tle rodzimego konkurenta z Ingolstadt. Audi A5 8T 3.0 TDI również oferuje 240 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Tutaj także jest napęd na wszystkie koła (quattro) i siedmiobiegowa przekładnia automatyczna.
Porównanie wydaje się bardzo ciekawe już na starcie, ale…. prezentowany Passat zdecydowanie szybciej nabiera prędkości od rywala oferującego teoretycznie taką samą. Szybko okazało się, że Volkswagen uległ licznym przeróbkom, dzięki którym jego potencjał wzrósł do 400 koni mechanicznych. A to już znacząca różnica. Audi nie miało więc żadnych szans. Jesteśmy ciekawi, jaki byłby wynik porównania seryjnych egzemplarzy.