w

Oto Zeekr 7X. Ma być poważnym rywalem Tesli Model Y

Zeekr 7X
Oto Zeekr 7X. Ma być poważnym rywalem Tesli Model Y

Musimy powoli przyzwyczajać się do chińskich marek, bo jest ich coraz więcej – także na polskim rynku. Niewykluczone, że wkrótce trafi do nas także ta spokrewniona z Volvo.

Zarówno ona, jak i szwedzki producent znajdują się pod skrzydłami koncernu Geely. Nie można zatem wykluczyć, że Zeekr 7X będzie dzielił część podzespołów z nowymi samochodami projektowanymi w Goteborgu.

Według Chińczyków, ten pojazd ma być poważnym rywalem dla Tesli Model Y, która cieszy się dużym zainteresowaniem w różnych zakątkach świata. Brzmi ambitnie, ale firmy z Kraju Środka wiedzą, że mają szansę na podbicie Europy i Ameryki Północnej. Szczególnie Stary Kontynent wydaje się łakomym kąskiem ze względu na wątpliwe decyzje polityków, które sprzyjają azjatyckim markom.

Zeekr 7X ma potencjał

Zostawmy jednak wątki geopolityczne i przejdźmy do konkretów. Wiemy, że nowość bazuje na architekturze SEA, co oznacza pokrewieństwo z niedawno zaprezentowanym modelem 007. Klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch dostępnych wariantów akumulatorowych: 75 kWh LFP lub 100 kWh NMC.

Standardowa wersja silnikowa ma mieć napęd na tylne koła i oferować 416 koni mechanicznych. Nawet przy masie własnej wynoszącej ponad 2 tony jest to potężna wartość, która zapewni bardzo dobre osiągi. Flagowa wersja będzie oczywiście jeszcze mocniejsza. Jej potencjał sięga 637 koni mechanicznych. To spore stado trafia na obie osie.

Zeekr 7X
Zeekr 7X

Zeekr 7X ma być przestronniejszy od Modelu Y, co sugerują same wymiary. Chiński samochód jest o 75 milimetrów dłuższy od wspomnianej Tesli. Różnica w rozstawie osi jest jednak skromna i wynosi 44 milimetry.

Auto ma dysponować szeregiem nowoczesnych rozwiązań z zakresów komfortu i bezpieczeństw. Wśród nich znajdzie się czujnik LiDAR montowany jako opcja. Nie zabraknie także zaawansowanego oświetlenia potrafiącego tworzyć grafiki tekstowe.

Póki co nie podano innych szczegółów technicznych, ale warto dodać, że zasięg spokrewnionego modelu 007 wynosi 688 kilometrów (chiński cykl testowy). W kolejnych tygodniach powinny pojawić się nowe informacje i ceny na wybranych rynkach.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Stellantis ma problem w Ameryce

Stellantis ma problem w Ameryce. Dealerzy proszą prezesa o pomoc

BMW M2 Dahler 2024

BMW M2 Dahler 2024. Ma więcej mocy od M8