w

Oto wyścigowy Abarth 595. Ten body kit można kupić!

Wyścigowy Abarth 595
Oto wyścigowy Abarth 595. Ten body kit można kupić!

Tuning samochodów może przybierać różne formy. Warsztaty zajmujące się gruntownymi modernizacjami karoserii nierzadko wzbudzają kontrowersje, ale potrafią także tworzyć imponujące projekty.

I tak też jest w tym przypadku. Wyścigowy Abarth 595 to efekt ciężkiej, acz udanej pracy specjalistów z Liberty Walk. To znany tuner, który zawsze wyróżnia się odwagą, co nie oznacza, że regularnie trafia w „szerokie gusta”. Tym razem jednak pokazał klasę.

Kultowy model włoskiej marki doczekał się ogromnej liczby przeróbek, aktualizacji i edycji specjalnych. Tak naprawdę już trudno stworzyć coś nowego dla tego auta, ale wspomniana firma wykonała kawał dobrej roboty i zainteresowała media z całego świata.

Wyścigowy Abarth 595 – to jest to!

Zastosowany body kit robi ogromne wrażenie. Samochód wygląda, jak przyklejony do drogi, co jest zasługą obniżonego zawieszenia i nisko poprowadzonych elementów karoserii. Panowie z Liberty Walk postawili na przeprojektowane zderzaki, przedni splitter, nowe nakładki progowe, dyfuzor, poszerzone błotniki oraz potężne skrzydło dachowe.

Wyścigowy Abarth ma także pięcioramienne felgi aluminiowe z szerokim rantem. Nie zabrakło również kilku wstawek aerodynamicznych. Projekt powstał na bazie spalinowej wersji, ale dzięki sprytnie wyciętym otworom w masce nawiązuje do najnowszego modelu z napędem, niestety, elektrycznym.

Wyścigowy Abarth 595
Abarth 595 Liberty Walk 2023

Japończycy podali cenę swojego pakietu. Za cały zestaw trzeba zapłacić 15 070 dolarów w przypadku polimeru z wzmocnieniem z włókna. Nieco droższy jest pakiet z wzmocnieniem karbonowym (17 050 dolarów). W obu przypadkach w skład wchodzi sześć elementów. Można je również kupować pojedynczo.

>Ten model nie ma konkurencji. Tak zawadiackiego malucha nikt inny nie oferuje

Przypomnijmy, że Abarth 595 w podstawowym wydaniu ma pod maską doładowaną jednostkę benzynową o pojemności 1,4 litra, która generuje 165 koni mechanicznych. Tyle wystarczy, by włoski maluch rozpędzał siędo setki w 7,4 sekundy.

Auto występowało z automatem, ale znacznie więcej przyjemności daje w tym modelu pięciobiegowa przekładnia manualna. To twarde i surowe auto pozwalające kierowcy na integrację. Niestety, model elektryczny nie ma już tego czegoś. Ani osiągi, ani dźwięki z głośników tego nie zmienią.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pracownik zwolniony za ładowanie auta

Pracownik zwolniony za ładowanie auta. „Ukradł” z gniazdka 2 złote

Mercedes-AMG SL 63 Mansory 2023

Sportowy kabriolet o mocy 850 KM. „Wnętrze dla Neptuna”