w

Oto Smart #5. Największy model w historii marki. Może mieć mnóstwo mocy

Smart #5
Oto Smart #5. Największy model w historii marki. Może mieć mnóstwo mocy

Smart pod wodzą chińskiego koncernu wyraźnie rozkłada skrzydła. Rozbudowana gama modelowa zwiększa szanse na sukces, ale pamiętajmy, że brak zdywersyfikowanej oferty wersji silnikowych może wstrzymywać potencjał.

Czy Smart #5 osiągnie sukces? Teoretycznie, ma spore szanse, bo wpisuje się aktualnie panujące oczekiwania dotyczące nadwozia. Technologicznie jest jednak wierny elektryczności, dlatego nie można być pewnym jego powodzenia na rynku globalnym. Jak zwykle wszystko zweryfikują klienci.

Stylistyka jest niewątpliwą zaletą tego modelu. Pudełkowata sylwetka wygląda masywnie, a przy tym oryginalnie. Fajnie prezentuje się front z ciemnymi reflektorami i listwą LED. Nad nią umieszczono nazwę marki na masce. Natomiast niżej znalazł się zderzak ze srebrną wstawką.

Smart #5
Smart #5

Profil ujawnia najwięcej „kwadratowości”. Linia wydaje się bardzo spójna, co jest zasługą prostych kształtów i dużych przeszkleń. „Czystą” formę podkreślają chowane klamki. Uwagę zwraca także tylny słupek, w który wkomponowano logo producenta. Tylna część karoserii też wygląda interesująco. Zawiera taki sam motyw świetlny, jak pas przedni. Tu jednak wszystko jest bardziej ścięte – w tym szyba.

Warto również wspomnieć o wymiarach samochodu. Chińskie Ministerstwo Infrastruktury i Technologii Informacyjnej ujawniło, że Smart #5 ma 4705 milimetrów długości, 1920 milimetrów szerokości, 1705 milimetrów wysokości oraz 2900 milimetrów rozstawu osi. To największy model w historii tego producenta.

Smart #5 – nowy gracz w  segmencie

Pod względem wymiarów wpisuje się w segment kompaktów, ale rozstaw osi przybliża go do klasy średniej. Nie jest jednak tajemnicą, że technologia akumulatorowa pozwala na zwiększenie tego drugiego parametru, co przekłada się na lepsze warunki w drugim rzędzie.

Producent przewiduje cztery warianty układu napędowego – i właśnie poznaliśmy granice mocy, jakimi będzie dysponował ten model. Najsłabsza wersja będzie mieć 335 koni mechanicznych, co już jest słuszną wartością. Poziom wyżej jest 358-konny układ. W obu konfiguracjach ma być seryjnie oferowany układ RWD. Wydaje się to odważne posunięcie.

>To nie jest małe autko do miasta. Smart #3 osiąga setkę w 3,7 sekundy!

Pierwsza z wersji AWD ma oferować 416 koni mechanicznych. Z kolei ta najmocniejsza może generować nawet 637 koni mechanicznych. Jak można wywnioskować, będzie również dysponowała napędem na obie osie.

„Piątka” dysponuje architekturą 800 V i akumulatorem o pojemności 100 kWh. Ładowanie od 10 do 80 procent ma trwać 15 minut. Zgodnie z normami WLTP, zasięg flagowego Smarta ma sięgać 549 kilometrów. Warto podkreślić, że ten model będzie oferowany również w Europie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Auta elektryczne

Aż 46 procent kierowców aut elektrycznych chce wrócić do spalinowych. Mit obalony?

Nowe modele Jeepa

Nowe modele Jeepa nadjeżdżają. Będą motorami sprzedaży