Nie jest tajemnicą, że rynek azjatycki rządzi się zupełnie innymi prawami, niż ten europejski. Ma to związek zarówno z innymi oczekiwaniami klientów, jak i wszelkimi normami prawnymi.
Niektóre modele oferowane w Chinach i na Starym Kontynencie wydają się zbieżne, choć nawet wśród kompaktów można dostrzec pewne różnice. I świetnym tego przykładem może być nowe BMW Serii 2 Gran Coupe, które trafiło do sieci poprzez tamtejsze Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych.
W czym tkwi owa różnica? W tym przypadku chodzi o zwiększony rozstaw osi. Tak, to wersja przedłużona, ponieważ lokalni klienci cenią takie oferty w różnych segmentach. Dla przykładu, Skodę Octavię i Audi A4 też można tam dostać w takich specyfikacjach? Po co Azjatom więcej przestrzeni w drugim rzędzie? Być może traktują te samochody jako podkreślenie statusu społecznego.
Stylistyka samochodu jest jednak taka, jakiej można było się spodziewać po zaprezentowaniu hatchbacka. Auta otrzymały praktycznie takie same elementy oświetlenia, które w przypadku sedana wydają się bardziej adekwatne do sylwetki.
Na zdjęciach można dostrzec wersję M235 xDrive, którą wyróżniają przyciemnione reflektory, przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, czarny grill, dedykowane felgi aluminiowe, oznaczenia i czarne lusterka.
Nowe BMW Serii 2 Gran Coupe – przedłużone
Rozstaw osi przedłużonej wersji to 2780 milimetrów, czyli o 110 milimetrów więcej, niż w poprzedniku. Całkowita długość samochodu to 4663 milimetry, co zbliża go do mniejszych samochodów klasy średniej.
Nowe BMW Serii 2 Gran Coupe (w wersji przedłużonej) oferowane na rynku chińskim będzie dostępne z trzema jednostkami spalinowymi. Podstawą jest benzyniak o pojemności 1,5 litra, który generuje 172 konie mechaniczne (220L).
Nieco wyżej w ofercie znajdzie się dwulitrowy silnik oddający do dyspozycji 224 konie mechaniczne. Ten otrzyma oznaczenie 225L. Z kolei na szczycie jest wspomniana wersja M235L xDrive (z napędem na obie osie), która oferuje 330 koni mechanicznych.
Przedłużona „Dwójka” będzie produkowana w Chinach przez spółkę joint venture, którą stworzyło BMW Brilliance. Europejska wersja, która powinna różnić się techniczne pozostanie wytwarzana w Lipsku (Niemcy).