w

Oto Droid Hyundaia. Może zastąpić kelnera i nie potrzebuje napiwków

Droid Hyundai
Kompaktowe gabaryty skrywają baterię o pojemności 2 kWh

Koreańscy inżynierowie pracują nad wieloma urządzeniami mobilnymi wykorzystującymi najnowsze technologie.

Jednym z najnowszych jest Droid Hyundaia, który może zastąpić kelnera (przynajmniej w pewnym stopniu). To bardzo wszechstronny sprzęt sprawdzający się także w wielu innych zadaniach. Jego pełna nazwa to Mobile Eccentric Droid (MobED).

MobED Hyundai
Jego główną zaletą jest niezależne zawieszenie zapewniające stabilność

Z czym tak naprawdę mamy do czynienia? To tak naprawdę mobilna platforma utrzymująca właściwy poziom nawet podczas pokonywania wyraźnych pochyłościach. Składa się z płaskiej, prostokątnej powierzchni, czterech 12-calowych kół oraz niezależnego zawieszenia.

Droid Hyundaia – dostawcza przyszłość?

Nie ma wątpliwości, że główną zaletą tego urządzenia jest autonomiczne transportowanie ładunku. Według jego twórców, zapewnia stabilność zbliżoną do gimbala. To oznacza, że może przydać się podczas nagrywania scen filmowych. Warto dodać, że potrafi rozpędzić się do 30 km/h.

Droid Hyundai
Kompaktowe gabaryty skrywają baterię o pojemności 2 kWh

Gabaryty sprzętu są kompaktowe. Droid Hyundaia ma 67 centymetrów długości, 60 centymetrów szerokości i 33 centymetry wysokości. Waży przy tym 50 kilogramów. Należy zaznaczyć, że skrywa baterię o pojemności 2 kWh. Producent twierdzi, że taka wartość wystarczy na wiele godzin użytkowania.

Droid Hyundaia
Jego podstawowa funkcja pozwala na wielozadaniowość

Oprócz wysokiego poziom stabilności, oferuje świetną zwrotność. Może przydać się nie tylko w zakładach produkcyjnych, punktach obsługi kurierskiej, produkcjach filmowych czy akcjach ratowniczych.

Wydaje się, że takich rozwiązań będzie coraz więcej. Póki co nie ujawniono potencjalnych kosztów produkcji i przybliżonej ceny produktu. Wraz z rozwojem technologii i rozbudowaniem rynku, takie urządzenia powinny stawać się przystępniejsze.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lancia Delta 2022

Lancia Delta Safarista. Retro naszych czasów

Skoda Enyaq Coupe

Skoda Enyaq Coupe iV. Czesi wypełniają kolejną niszę