w

Oto chiński rywal BMW Serii 5. Ma jeszcze większy grill

Oto chiński rywal BMW Serii 5. Ma jeszcze większy grill

Nie ma wątpliwości, że azjatyckie marki poczuły w końcu dużą szansę na podbój rynków europejskich i detronizację tamtejszych marek.

Efektem tego są liczne modele, które oferują naprawdę niezłą jakość i przystosowanie do norm obowiązujących na Starym Kontynencie. Kolejnym mocnym graczem dla renomowanych firm może okazać się ten chiński rywal BMW Serii 5.

Jeszcze dekadę temu większość fanów motoryzacji kazałaby puknąć się w głowę po użyciu takiego określenia. Chińczycy jednak rozwijają się błyskawicznie. I widać to nie tylko w kontekście samochodów elektrycznych. Ten model występuje akurat z napędem konwencjonalnym.

Chiński rywal BMW Serii 5

Nawet cyfra w nazwie kojarzy się z bawarskim modelem. Oto Hongqi H5, który ma naprawdę odebrać klientów „niemieckiej trójce” – na różnych rynkach. Czy to w ogóle możliwe? Na pewno bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej.

Design tego samochodu opiera się na motywach wykorzystywanych przez europejskich stylistów. Zgodnie z nowymi trendami, front posiada duży grill i dwuczęściowe światła, które dzielą się na blendy LED do jazdy dziennej i główne reflektory. Wyróżnikiem frontu jest chromowana listwa ozdobna, która kończy się dopiero w połowie maski.

Oto chiński rywal BMW Serii 5
Hongqi H5

Tył prezentuje się bardzo ciekawie. Lampy zachodzą na błotniki i są skierowane w dół. Łączy je diodowa listwa, która biegnie przez całą szerokość klapy bagażnika. Taki zabieg stylistyczny stosują dziś liczne marki z Francji, Korei czy Niemiec.

>Ten chiński crossover trafi na polski rynek. Ma 200-konny silnik spalinowy

Chiński rywal BMW Serii 5 nie ma też powodu do wstydu we wnętrzu. Znajdziemy tu cyfrowe wskaźniki, które oferują ciekawe motywy. Przed nimi zamontowano kierownicę z przyciskami dotykowymi i fizycznymi „rolkami”.

Oto chiński rywal BMW Serii 5
Hongqi H5

Rolę centrum dowodzenia pełni zgrabnie wkomponowany ekran multimedialny. Trudno mówić o jego możliwościach nie mając z nim bezpośredniego kontaktu, ale można założyć, że nie jest to starożytne urządzenie. Pod nim wygospodarowano przestrzeń na przyciski funkcyjne i dźwignię automatu.

Co ciekawe, Hongqi H5 bazuje na płycie podłogowej Mazdy 6 trzeciej generacji. Pod względem rozstawu osi jest powyżej Serii 3 i bardzo blisko Serii 5. Krótko mówiąc, to duży sedan.

Hongqui H5 - wnętrze
Hongqi H5

Oferta silnikowa w Chinach rozpoczyna się od doładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra. Oferuje on 166 koni mechanicznych. Dla użytkowników zainteresowanych lepszą dynamiką przygotowano dwulitrowego benzyniaka generującego 221 koni mechanicznych.

Mniejszy silnik występuje seryjnie z siedmiobiegowym automatem. Ten mocniejszy ma do dyspozycji ośmiobiegową skrzynię. W obu przypadkach są to konstrukcje dwusprzęgłowe. Jeżeli chodzi o osiągi, to wariant 221-konny rozwija setkę w dokładnie 7,5 sekundy.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

16 komentarzy

Dodaj odpowiedź
      • tak tylko , że cały świat wszedł z technologiami di Chin więc mają z czego kopiować. Następne lata pokażą dominację Chin min dzięki tanim surowcom z Rosji

    • BMW w rejonach podgórskich ( bo, nie piszę, że w górskich, bo to jest za dużo powiedziane jak dla tej marki) autka nie są lubiane ani szanowane. I kupiłbym tego hinczyka, bo jest ładniejszy i pewnie o połowę tańszy,a pod górkę w zimie pewnie wyllllbbbyyy jak bmw beeee jak barany i stał w miejscu…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mazda MX-5 2024

Mazda MX-5 2024 (lifting). Ma nowe światła i multimedia

Patak Rodster

Ten słowacki samochód retro to coś pięknego. Nowy kosztuje mniej niż Polo