Miejski hot hatch z Wolfsburga wkrótce doczeka się debiutu rynkowego odmiany po liftingu.
Tymczasem prezentujemy osiągi lekko zmodyfikowanego egzemplarza sprzed kuracji odmładzającej. Volkswagen Polo GTI trafił na warsztat firmy TVS Engineering, co zaowocowało wzrostem potencjału.
Dwulitrowa, doładowana jednostka z rodziny TSI generuje seryjnie 200 koni mechanicznych oraz 320 niutonometrów. Dzięki kilku zabiegom, oddaje teraz do dyspozycji 300 koni mechanicznych oraz 450 niutonometrów.
Są to parametry zbliżone do Golfa R, a Polo GTI jest przecież lżejsze. Czy to oznacza lepsze osiągi? Otóż… nie. Przedni napęd nie jest tak samo wydajny, jak 4Motion, dlatego przeniesienie mocy na asfalt trwa trochę dłużej.
Mimo tego, dynamika jest zadowalająca. Sprint do setki zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.