w

Opel Mokka 2021 w teście łosia. Zwinny, ale podsterowny (wideo)

Opel Mokka moose test
Opel Mokka 2021 w teście łosia. Zwinny, ale podsterowny (wideo)

Niemiecki crossover nowej generacji doczekał wymagającego test opartego na gwałtownej zmianie toru jazdy.

Opel Mokka 2021 to zupełnie inne auto, niż jego oficjalny poprzednik. Samochód jest znacznie nowocześniejszy, bardziej lifestyle’owy, a przy tym wyraźnie mniejszy. To propozycja dla osób poszukujących modnego auta o akceptowalnych własnościach praktycznych.

Test łosia został przeprowadzony na Mokce z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 130 koni mechanicznych. Jego uzupełnieniem jest ośmiobiegowy automat przekazujący cały potencjał na oś przednią. Warto dodać, że egzemplarz wykorzystywał opony Michelin Priamcy 4 215/55 R18 99V.

Przy 76 km/h udało się zachować właściwy tor jazdy i nie strącić słupków. Samochód był jednak podsterowny w drugiej fazie. Kontrola trakcji zadziałała jednak gwałtownie i skutecznie. Wyższe prędkości nie pozwoliły już na zmieszczenie się pomiędzy pachołkami. Należy jednak zaznaczyć, że auto utrzymało zamierzony tor jazdy do 78 km/h, co jest niezłym rezultatem.

Przypomnijmy, że Opel Mokka 2021 kosztuje w Polsce co najmniej 81 490 złotych. Tyle trzeba zapłacić za egzemplarz z podstawowym wyposażeniem oraz jednostką 1.2 Turbo (110 koni mechanicznych), którą uzupełnia sześciobiegowa skrzynia manualna.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kolekcja Mazd z silnikiem Wankla

Zakurzona świątynia fanów Wankla. Mazdy tłoczą się pod tym domem (wideo)

Niekontrolowany poślizg kierowcy BMW

Lekki deszcz, tylny napęd i brak pokory. Kierowca BMW dostał stresującą lekcję (wideo)