w

Opel Grandland X – premiera w Polsce

Opel wypuszcza na polski rynek zupełnie nowego SUV-a. Poznajcie Grandlanda X!

Kompaktowy zawodnik będzie rywalizował o klientów z takimi tuzami, jak Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008 czy Toyota RAV4. Pod względem stylistycznym nie ma się czego wstydzić. Nowy Opel prezentuje się świetnie – zarówno z przodu, jak i z tyłu. W oczy rzucają się przede wszystkim obłe zderzaki, ładnie narysowane oświetlenie, unosząca się linia okien, opadający dach i dodatkowe osłony chroniące karoserię.

We wnętrzu panuje natomiast porządek i jakość. Plastiki, z których został wykonany kokpit są przyjemne w dotyku i dobrze spasowane. Rolę centrum dowodzenia pełni oczywiście ekran multimedialny umieszczony na konsoli środkowej. Pod nim znajdziemy klasyczny panel klimatyzacji. Przed kierowcą znajdują się natomiast analogowe, czytelne zegary i wielofunkcyjna kierownica, która dobrze leży w dłoniach. Jeśli chodzi o przestrzeń, to czterech Europejczyków nie będzie narzekać. Gwoli ścisłości dodam, że bagażnik oferuje od 514 do 1652 litrów.

Wyposażenie Grandlanda X jest oczywiście współczesne. Wśród najciekawszych elementów znajdziemy fotele z atestem AGR, reflektory w technologii AFL, systemy Opel On Star i Grip Control (znany z modeli koncernu PSA), a także asystentów parkowania, monitorowania martwego pola czy awaryjnego hamowania i zapobiegania lub minimalizowania skutków kolizji.

Początkowo auto będzie oferowane z dwoma jednostkami napędowymi: benzynową o pojemności 1,2 litra (130 KM i 230 Nm) oraz 1,6-litrowym dieslem (120 KM i 300 Nm). Obie konstrukcje mogą współpracować zarówno z 6-biegowym manualem, jak i automatem o tej samej liczbie przełożeń. Wkrótce do oferty trafią również mocniejsze silniki.

Grandland X pojawi się w polskich salonach w październiku, ale już można składać zamówienia. Ceny startują od 94 900 zł za egzemplarze z jednostkami benzynowymi. Ceny sztuk z silnikiem Diesla zaczynają się od 105 900 zł.

 

Tekst: Wojciech Krzemiński
Zdjęcia: Opel

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Mustang GT – W zgodzie z amerykańskimi zasadami

Nowy Rolls Royce Phantom oficjalnie