Niemiecki kompakt doczekał się zupełnie nowej generacji. Powstała ona przy współpracy z Francuzami należącymi do tego samego koncernu.
Opel Astra 2022 wygląda bardzo atrakcyjnie. Wykorzystuje nurt stylistycznych przyjęty przez nową Mokkę. Pas przedni zdobią charakterystyczne reflektory Matrix LED z motywem „L” i czarnym wypełnieniem. Sąsiaduje z nimi wąski grill i zderzak z dodatkowymi wlotami i światłami.
Z tyłu natomiast można dostrzec wyraźnie przetłoczenia, jeszcze węższe lampy, sporą lotkę nad klapą bagażnika i nazwę modelu wkomponowaną w klapę. Z tej strony można dostrzec pewne podobieństwa do najnowszego Golfa.
Profil auta przypomina natomiast Peugeota 308 i nie ma w tym przypadku. Samochody dzielą tę samą platformę podłogową, czyli EMP2. To modularna płyta zapewniająca stosowanie różnych technologii. Warto dodać, że auto ma 4374 milimetry długości i 2675 milimetrów rozstawu osi. Jego szerokość sięga natomiast 1860 milimetrów.
Opel Astra 2022 – wnętrze
Wnętrze również jest rozwinięciem wspomnianej Mokki. Spodziewamy się jednak jeszcze wyższej jakości materiałów, które mogą śmiało rywalizować w segmencie C. Jeżeli chodzi o rozwiązania technologiczne, to nie ma rozczarowań.
Użytkownik może korzystać z cyfrowych wskaźników i ekranu dotykowego skierowanego w stronę kierowcy. Co ważne, oba instrumenty posiadają indywidualne motywy. Nie zabrakło także ergonomicznie rozmieszczonych przycisków funkcyjnych. Ponadto, uwagę zwraca również krótki selektor skrzyni biegów. Projektanci wyposażyli auto w liczne schowki, wnęki, kieszenie i cup holdery.
Co istotne, godną pojemność ma bagażnik. Jego bazowe możliwości to 422 litry, czyli naprawdę sporo jak na kompaktowego hatchbacka. Opel obiecuje dobrą jakość wykończenia, regularne kształty i praktyczne uzupełnienia.
Opel Astra 2022 – silniki
Niemiecka marka nie zdradziła wielu szczegółów dotyczących jednostek napędowych nowego modelu. Wiadomo, że gama będzie szeroka i oferowała od 110 do 225 koni mechanicznych. Można więc podejrzewać, że będzie taka sama, jak w modelu 308.
Silniki Opla Astry 2022:
- 1.2 Turbo 110 koni mechanicznych
- 1.2 Turbo 130 koni mechanicznych
- 1.5 Diesel 130 koni mechanicznych
- 1.6 Hybryda Plug-in 180-225 koni mechanicznych
To oznacza, że bazową jednostką będzie trzycylindrowa, doładowana konstrukcja benzynowa oferująca 110 koni mechanicznych. Sprzęgnięto ją z sześciobiegowym manualem. Wyżej uplasowano wariant 130-konny, który będzie dostępny również z ośmiobiegowym automatem.
Wybór skrzyni powinien obejmować także diesla o tej samej mocy. Z kolei wariant hybrydowy będzie seryjnie oferowany z przekładnią automatyczną.
Wkrótce powinniśmy poznać oficjalną datę rynkowego debiutu modelu. Podejrzewamy, że nastąpi ona jeszcze w tym roku.
Ja tu widzę inspiracje Kadetem C i bardzo dobrze bo nie wszystkie auta muszą wyglądać ciężko jak czołgi .
O hesusie, ależ karykatura. Tu jest wszystko i brak konsekwencji. Kohezja zarówno ostrych kątów jak i łagodnych łuków tworzy niespójną całość budzącą odrazę estetyczną. To zapewne rezultat badań statystycznych i powstała chimeryczna bryła celuje w jak największą grupę odbiorców. Toż to zaiste abominacja motoryzacyjna.