W polskich salonach debiutuje właśnie crossover Mitsubishi ASX po face liftingu. W aucie unowocześniono przód i tył, a przy okazji odświeżono wnętrze. Najważniejsza zmiana jest jednak niewidoczna. To poprawione zawieszenie samochodu, które polepszyło komfort prowadzenia i stabilność. Silniki nowego modelu ASX spełniają teraz Euro 5.
Od dnia premiery w 2010 roku Mitsubishi ASX trafiło do 325 000 tysięcy klientów na całym świecie, z czego 167 000 samochodów znalazło nabywców w Europie. Tym samym pojazd stał się rynkowym przebojem firmy Mitsubishi Motors. W 2012 roku ASX był także najlepiej sprzedającym się modelem marki w Polsce.
Odmłodzony ASX może pochwalić się zmodyfikowaną konstrukcją przedniej części nadwozia, dzięki czemu sylwetka pojazdu wydaje się bardziej dynamiczna. Restylingowi poddano tylny zderzak, który odpowiada nowej stylistyce przodu oraz wygląd reflektorów ksenonowych i kierunkowskazów w lusterkach.
W modelu ASX 2013 zastosowano nowe materiały wykończenia wnętrza, nowe chromowane elementy ozdobne przednich drzwi oraz nowe wzory tapicerki. Zmienił się także wygląd kierownicy, a zamiast obrotowego przełącznika zastosowano przycisk układu kontroli wszystkich kół (AWC). ASX 2013 otrzymał również nowy odtwarzacz CD/MP3.
Najważniejszymi zmianami są modyfikacje zawieszenia samochodu. Przekonstruowane tylne zawieszenie wielowahaczowe w znaczący sposób poprawia stabilność pojazdu i komfort jazdy.
Odświeżony model ASX 2013 jest już dostępny w polskich salonach Mitsubishi Motors w 5 konfiguracjach, z benzynowym silnikiem 1,6 litra o mocy 117 KM, manualną, 5-biegową przekładnią i napędem na przednią oś oraz z turbodoładowanym dieslem o mocy 150 KM, 6-biegową, manualną skrzynią i napędem na 4 koła. Obydwa nowoczesne silniki spełniają normy Euro 5. Najtańszy ASX MY 2013 kosztuje obecnie 65 300 zł.
Autor: Artur Balwisz
Źródło i zdjęcia: Mitsubishi