w

Od czasów Subaru Libero nie było tak uroczego minivana. Oto Xbus z Niemiec

Od czasów Subaru Libero nie było tak uroczego minivana. Oto Xbus z Niemiec

Małe samochody użytkowe z całkiem dobrze zagospodarowaną przestrzenią dla pasażerów to azjatycki pomysł na zatłoczone miasta.

Ta koncepcja sięga już połowy wieku, ale w pewnym stopniu ewoluowała, czego efektem są modele typu kei car. Tymczasem niemiecka marka wróciła do pierwotnej formy i podała ją w nowoczesnej interpretacji. Oto Xbus w pełnej okazałości.

Xbus dane techniczne
Xbus skrywa cztery niewielkie jednostki elektryczne umieszczone w kołach

Samochód jest dostępny w dziewięciu stylach nadwoziowych. Bazuje na platformie optymalnej dla pojazdów elektrycznych. Wygląda niezwykle uroczo. W pewnym sensie to niewielki pick-up, który skrywa skromną, otwartą skrzynię załadunkową.

Xbus wnętrze
Projektanci maksymalnie wykorzystali przestrzeń

Ze względu na pudełkowatą karoserię, wnętrze jest wysokie, ale bardzo wąskie. Mimo tego, jego przestrzeń została wykorzystana maksymalnie. Kierowca może też liczyć na nowoczesne instrumenty pokładowe.

To nie samochód tylko… czterokołowiec

Co ciekawe, w Niemczech nie jest to samochód, tylko czterokołowiec klasy L7e. Pojazd wykorzystuje cztery jednostki elektryczne (umieszczone w kołach) o maksymalnej mocy 75 koni mechanicznych. Jego maksymalna prędkość to 100 km/h.

Xbus zasięg
Największa bateria (30 kWh) pozwala na pokonanie nawet 600 kilometrów

Warto dodać, że Xbus został zintegrowany z baterią o pojemności 10 kWh. Tyle wystarczy żeby pokonać do 200 kilometrów. W opcji jest akumulator 30 kWh umożliwiający przebycie nawet 600 kilometrów na jednym ładowaniu.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M2 Competition 850 KM

BMW M2 Competition po tuningu. Aż 850 koni na tylnej osi (wideo)

WRT Monza 2021 Kubica

Czwarte miejsce zespołu WRT na torze Monza. Świetna jazda Kubicy