Przyszedł czas na zmianę warty. W rajdowym sezonie 2022 nie zobaczymy już Fiesty. Zastąpi ją crossover.
Profanacja? Nic bardziej mylnego. To jeden z nielicznych modeli z takim nadwoziem, który potrafi dać mnóstwo frajdy z jazdy. Ford Puma Rally1 jest prawdziwie wyczynową maszyną posiadającą wszelkie predyspozycje do walki o tytuł.
Nie ma oczywiście za wiele wspólnego z seryjnie produkowanym modelem, choć wygląda bardzo podobnie ze względu na poszczególne elementy karoserii. Puma wydaje się wyższa od Fiesty, ale różnice pod tym względem nie są duże. Samochód został w pełni przystosowany do wymagań regulaminowych, które czekają na kierowców w 2022 roku.
Ford Puma Rally1 – dane techniczne
Co ciekawe, samochód skrywa układ hybrydowy. Ford Puma Rally1 posiada doładowaną jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litra (konstrukcja czterocylindrowa) generującą 493 konie mechaniczne i 500 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego.
Jego uzupełnieniem jest silnik elektryczny oddający do dyspozycji 380 koni mechanicznych i 420 niutonometrów. Moc systemowa nie została ujawniona, ale podejrzewamy, że jest jej na tyle, by przyspieszać do setki w około 2 sekundy.
Doświadczone załogi
Dokładnie cztery ekipy będą korzystać z tego samochodu w nadchodzącym sezonie. Ford Puma Rally1 znajdzie się w posiadaniu wielokrotnego mistrza świata, Sebastiena Loeba, którego pilotem będzie Isabelle Galmiche.
Ford Puma Rally1 – załogi:
- Craig Breen i Paul Nagle
- Adrien Fourmaux i Alex Coria
- Gus Greensmith i Jonas Andersson
- Sebastien Loeb i Isabelle Galmiche
Jesteśmy ciekawi, jak duży potencjał skrywa to auto. Czy okaże się lepsze od Toyoty Yaris i Hyundaia i20? Wiele będzie zależeć od samych załóg. Wszystkie mają odpowiednie doświadczenie, by walczyć z najlepszymi, dlatego szykuje się ekscytująca rywalizacja.