Oszczędności nigdy za wiele. Zgodnie z tą maksymą Volkswagen postanowił stworzyć najekonomiczniejszą z benzynowych wersji swojego bestselleru.
Dzięki trzycylindrowemu silnikowi 1.0 TSI o mocy 115 KM połączonemu z siedmiobiegową skrzynią DSG, nowy model ma średnio zużywać 4,3 litra na 100 kilometrów i emituje zaledwie 99 g/km CO2. Dostępna będzie również wersja z tradycyjną skrzynią manualną o sześciu przełożeniach. Ekonomiczny charakter nie oznacza jednak, że Golf TSI BlueMotion będzie zawalidrogą – sprint do „setki” ma trwać 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 207 km/h. Od zwyczajnych Golfów model będzie odróżniał m.in. spojler w kolorze nadwozia na tylnej klapie oraz nieco utwardzone zawieszenie. W wyposażeniu znajdzie się również elektroniczna blokada dyferencjału XDS. Samochód wyceniany jest na 20,450 euro.
Źródło: WCF