w

Nowy sedan Hondy może namieszać. Piękny nie jest, ale za to tani

Nowy sedan Hondy
Nowy sedan Hondy

Nie wszyscy kierowcy oczekują od samochodu stylu i ogromnych emocji. Tak naprawdę dla większości liczy się bezstresowa i oszczędna eksploatacja. I ten model spełnia te oczekiwania.

To nowy sedan Hondy, który powinien spodobać się szerokiej grupie odbiorców. Nie przyspiesza bicia serca, ale odwdzięcza się pragmatycznym charakterem, który w tych czasach jest doceniany praktycznie w każdym zakątku świata.

Przed Państwem nowa generacja modelu Amaze, która zachowała bardzo niską cenę, ale zyskała na wyposażeniu i nowoczesności. Jest przepisem na hit – także w warunkach europejskich. Niestety, przepisy unijne są coraz bardziej absurdalne i eliminują możliwość oferowania prawdziwie tanich aut.

Nowy sedan Hondy
Honda Amaze 2025Nowy sedan Hondy

Nikogo więc nie zaskoczy fakt, że prezentowany model nie trafi na rynki Starego Kontynentu. Będzie za to z powodzeniem sprzedawany w Indiach, które chętnie wchłaniają stosunkowo małe, a przy tym praktyczne auta.

Nowy sedan Hondy – tak wygląda pragmatyzm

Honda Amaze nie ma skomplikowanego designu. Widać, że stylistom nie chodziło o przykuwanie wzroku. Mimo tego, jest całkiem przyzwoicie. Front z zadziornie spoglądającymi reflektorami, srebrną listwą ozdobną i dużym grillem wygląda lepiej, niż gorzej.

Tył także zyskał na urodzie, co jest zasługą nowych lamp zachodzących na klapę bagażnika. Linia boczna pozostała praktycznie taka sama, jak w poprzedniku. Wyraźnie zarysowany „kuper” zwiastuje spory bagażnik. I rzeczywiście, do dyspozycji użytkowników jest 416 litrów. Szkoda tylko, że klapa nie otwiera się wraz z szybą (jak w liftbacku).

Nowy sedan Hondy
Honda Amaze 2025

Wnętrze auta bardzo pozytywnie zaskakuje. Przede wszystkim jest ergonomiczne, co nie oznacza, że brakuje w nim nowoczesnych rozwiązań. Tak naprawdę jest tu wszystko, co potrzebne. Zegary są analogowo-cyfrowe i zapewniają czytelność. Z kolei kierownica posiada fizyczne przyciski na obu ramionach.

Na konsoli centralnej znajduje się dotykowy ekran multimedialny o wystarczających gabarytach. Pod nim wkomponowano dwie dysze nawiewu oraz niezależny, klasyczny panel klimatyzacji. Jeszcze niżej są gniazda ładowania i półki.

Dobra cena i prosty napęd

Nowy sedan Hondy oferuje wolnossący silnik 1.2 i-VTEC, który generuje 89 koni mechanicznych oraz 110 niutonometrów. Współpracuje z nim pięciobiegowa przekładnia manualna, którą można zastąpić bezstopniowym automatem. Oferta jest podobna do tej dotyczącej głównego konkurenta od Suzuki.

Osiągi auta nie zostały ujawnione, ale przy tych gabarytach i masie około tony powinny być raczej akceptowalne. Brak mocniejszej alternatywy nie dziwi, biorąc pod uwagę potencjalny target, któremu zależy na oszczędności.

Honda Amaze 2025 wnętrze
Honda Amaze 2025

Jeżeli chodzi o ceny, to są naprawdę korzystne. Bazowa wersja to wydatek 799 000 rupii indyjskich, co oznacza wydatek 38 352 złotych (kurs 0,048). Jest to śmiesznie mało. I tu warto dodać, że bazowa Kia Picanto kosztuje w Polsce prawie 70 tysięcy złotych – i nie jest to wina koreańskiej marki, tylko narzuconych przepisów, podatków i opłat.

Za flagową wersję tego modelu trzeba zapłacić w Indiach 1 089 000 rupii indyjskich, czyli mniej więcej 52 272 złote. Tak skonfigurowana Honda Amaze posiada m.in.: skrzynię automatyczną, pakiet systemów ADAS, dotykowy ekran multimedialny, klimatyzację i wielofunkcyjną kierownicę.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe auto papieża

Nowe auto papieża ma 588 KM. Głowa kościoła powinna trzymać się fotela

Genesis GMR-001 Hypercar

Genesis GMR-001 Hypercar ujawniony! Nowy zawodnik w długim dystansie!