Trzecie generacja francuskiego samochodu kompaktowego doczekała się polskiego cennika. Oferta jest interesująca.
Nowy Peugeot 308 prezentuje się znakomicie. Co ciekawe, metalizowany lakier Zielony Olivine należy do standardowego wyposażenia. Klient może też liczyć na atrakcyjne elementy oświetlenia, masywne zderzaki, duży grill i nowe logo producenta.
Auto wykorzystuje najnowszy nurt stylistyczny marki, który może się podobać. Pod względem wymiarów plasuje się w środku stawki. Warto dodać, że samochód jest o 11 centymetrów dłuższy od poprzednika, a przy tym ma o 5,5 centymetrów większy rozstaw osi. Bazuje na modularnej płycie podłogowej EMP2.
Wnętrze korzysta z najnowszych instrumentów koncernu Stellantis. To oznacza cyfrowe wskaźniki, dotykowy ekran multimedialny oraz wiele rozwiązań wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Przestronność przyjdzie nam ocenić niebawem, ale podejrzewamy, że cztery osoby średniego wzrostu zanotują tu wygodną podróż.
Nowy Peugeot 308 – ceny 2021
Nowy Peugeot 308 to wydatek 87 800 złotych. Taka kwota wystarczy na egzemplarz z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech oferującym 110 koni mechanicznych. Jego uzupełnieniem jest sześciobiegowa przekładnia manualna. Wtedy samochód jest zintegrowany z podstawowym wyposażeniem Active Pack i nie występuje w innej konfiguracji.
Za 130-konny wariant tego samego silnika trzeba zapłacić 92 200 złotych (również Active Pack). Dopłata do ośmiobiegowego automatu wynosi 8000 złotych. Z kolei wyższy poziom wyposażenie (drugi z pięciu), czyli Allure oznacza wydanie dodatkowych 9700 złotych.
Peugeot 308 2021 – cennik:
- 1.2 PureTech (110 koni mechanicznych): od 87 800 złotych
- 1.2 PureTech (130 koni mechanicznych): od 92 200 złotych
- 1.2 PureTech EAT8 (130 koni mechanicznych, automat): od 100 700 złotych
- 1.6 PureTech Hybrid (180 koni mechanicznych, automat): od 139 200 złotych
- 1.6 PureTech Hybrid (225 koni mechanicznych, automat): od 160 200 złotych
- 1.5 BlueHDi (130 koni mechanicznych): 102 000 złotych
- 1.5 BlueHDi EAT8 (130 koni mechanicznych, automat): 110 500 złotych
Co ciekawe, 180-konny wariant hybrydowy występuje z każdym z pięciu poziomów wyposażenia. Za bazową konfigurację trzeba zapłacić 139 200 złotych.
Z kolei topowa hybryda o mocy 225 koni mechanicznych jest zintegrowana z dwoma topowymi wersjami wyposażenia (GT i GT Pack) i startuje od 167 100 złotych.
W ofercie jest także diesel 1.5 BlueHDi (130 koni mechanicznych) występujący zarówno z sześciobiegowym manualem, jak i ośmiobiegowym automatem (dopłata 8500 złotych). Ceny tego wariantu zaczynają się kolejno od 102 000 złotych i 110 500 złotych.
Peugeot 308 2021 – wersje wyposażenia
Samochód występuje w pięciu konfiguracjach wyposażeniowych. Ta podstawowa, czyli Active Pack występuje w niemal wszystkich konfiguracjach silnikowych (poza topową hybrydą). Jest też jedyną dostępną dla bazowego, 110-konnego silnika. Topowe odmiany, czyli GT i GT Pack występują natomiast jedynie z jednostkami uzupełnionymi przekładniami automatycznymi.
Wyposażenie Active Pack (poziom 1) obejmuje m.in.:
- czujniki parkowania z tyłu
- 10-calowy ekran dotykowy,
- 16-calowe felgi stalowe lub aluminiowe (zależy od silnika)
- system awaryjnego hamowania
- dwustrefową klimatyzację automatyczną
- cyfrowe wskaźniki
- reflektory LED
- wielofunkcyjną kierownicę
- odpalanie przyciskiem
- asystenta pasa ruchu
- elektryczne lusterka
- elektryczny hamulec postojowy.
Wersja Allure (poziom 2) oddaje do dyspozycji dodatkowo:
- czujniki parkowania z kamerą cofania
- Air Quality System,
- system automatycznego hamowania z wykrywaniem pieszych (z trybem nocnym)
- automatyczne światła drogowe
- oświetlenie LED we wnętrzu,
- 17-calowe felgi aluminiowe
- nawigację satelitarną
- 10-calowy ekran z wirtualnymi przyciskami i-Toggles
- tapicerka materiałowa z wstawkami ze skóry ekologicznej
- Przyciemniane szyby z tyłu
Wersja Allure Pack (poziom 3) obejmuje ponadto:
- Bezkluczykowy dostęp
- tempomat adaptacyjny
- system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania
- asystenta monitorowania martwego pola w lusterkach
- indukcyjną ładowarkę
Wersja GT (poziom 4) posiada dodatkowo:
- czarny grill z ozdobnymi wstawkami
- dekoracyjne listwy drzwi
- 18-calowe felgi aluminiowe
- Clean Cabin
- cyfrowe wskaźniki 3D
- reflektory Matrix LED
- tapicerkę z Alcantary
- aluminiowe nakładki na pedały
- Driver Sport Pack
Topowa odmiana, czyli GT Pack ma jeszcze:
- pakiet Drive Assist Plus z systemem utrzymywania pasa ruchu
- kamery 360 stopni
- nagłośnienie firmy Focal
- fotel kierowcy AGR z pamięcią ustawień
- podgrzewane fotele z funkcją masażu
Jak widać, klient ma w czym wybierać. Lista wyposażenia jest długa. Warto dodać, że istnieje również lista opcji, na której można znaleźć lakiery (2500-3500 złotych), skórę Naboo lub Nappa (4000 złotych), alarm (1600 złotych), hak holowniczy (2500 złotych), szklany, otwierany elektrycznie dach z roletą (5500 złotych) i podgrzewaną szybę przednią (800 złotych).
Peugeot 308 2021 – dane techniczne
Samochód występuje z trzema jednostkami spalinowymi w siedmiu konfiguracjach. Jak już wspomnieliśmy, podstawą jest silnik 1.2 PureTech o mocy 110 koni mechanicznych. Występuje tylko i wyłącznie ze skrzynią manualną.
Z drugiej strony cennika znajduje się hybryda plug-in oparta na jednostce 1.6 PureTech, która generuje 225 koni mechanicznych. Seryjnie jest zintegrowana z ośmiobiegowym automatem.
Peugeot 308 1.2 PureTech 110:
- 110 koni mechanicznych
- 205 niutonometrów
- sześciobiegowy manual
- 0-100 km/h: 10,5 sekundy
- v-max: 198 km/h
- średnie zużycie paliwa: 5,5 litra
Peugeot 308 1.2 PureTech 130:
- 130 koni mechanicznych
- 230 niutonometrów
- sześciobiegowy manual
- 0-100 km/h: 9,6 sekundy
- v-max: 210 km/h (elektroniczna blokada)
- średnie zużycie paliwa: 5,6 litra
Peugeot 308 1.2 PureTech 130 EAT8:
- 130 koni mechanicznych
- 231 niutonometrów
- ośmiobiegowy automat
- 0-100 km/h: 9,7 sekundy
- v-max: 210 km/h (elektroniczna blokada)
- średnie zużycie paliwa: 5,9 litra
Peugeot 308 1.5 BlueHDi:
- 130 koni mechanicznych
- 299 niutonometrów
- sześciobiegowy manual
- 0-100 km/h: 10,6 sekundy
- v-max: 207 km/h
- średnie zużycie paliwa: 4,5 litra
Peugeot 308 1.5 BlueHDi EAT8:
- 130 koni mechanicznych
- 300 niutonometrów
- ośmiobiegowy automat
- 0-100 km/h: 10,6 sekundy
- v-max: 207 km/h
- średnie zużycie paliwa: 4,7 litra
Peugeot 308 Hybrid 180:
- 180 koni mechanicznych
- 360 niutonometrów
- ośmiobiegowy automat
- 0-100 km/h: 7,6 sekundy
- v-max: 225 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym)
- średnie zużycie paliwa: 1,2 litra (naładowana bateria)
- zasięg w trybie elektrycznym: do 74 kilometrów
Peugeot 308 Hybrid 225:
- 225 koni mechanicznych
- 360 niutonometrów
- ośmiobiegowy automt
- 0-100 km/h: 7,5 sekundy
- v-max: 235 km/h (135 km/h w trybie elektrycznym)
- średnie zużycie paliwa: 1,2 litra (naładowana bateria)
- zasięg w trybie elektrycznym: do 69 kilometrów
Oferta silnikowa jest przyzwoita, biorąc pod uwagę dzisiejsze standardy. Cieszy obecność konwencjonalnych odmian benzynowych oraz diesla. Podejrzewamy, że największym zainteresowaniem będzie cieszył się silnik 1.2 PureTech o mocy 130 koni mechanicznych uzupełniony sześciobiegową skrzynią manualną.