w

Nowy Peugeot 308 GTi oficjalnie

Po kilku zapowiedziach wreszcie poznaliśmy nowe 308 GTi. Jest moc!

Nowy hot-hatch będzie dostępny w dwóch wersjach – obie napędza ten sam, 1.6 litrowy, turbodoładowany motor THP, ale będą różnić się mocą. Słabsza wersja rozwija „zaledwie” 250 KM, mocniejsza oferuje pełne 270 KM. Moment obrotowy w obu przypadkach wynosi 330 Nm. Ważący 1205 kg 308 GTi potrafi osiągnąć pierwszą „setkę” w 6 sekund. Jeżeli wierzyć producentowi, cyfra 6 odpowiada również średniemu zużyciu paliwa. W standardzie otrzymujemy mechanizm o ograniczonym poślizgu (Torsen), który pomoże w opanowaniu przednionapędowej bestii. Moc przenoszona jest za pośrednictwem sześciobiegowej, ręcznej skrzyni. Fanów torowych szaleństw ucieszy fakt, że ESP można całkowicie zdezaktywować. Nie zabrakło wielu sportowych akcentów, które widać zarówno z zewnątrz, jak i w środku. Jesteśmy ciekawi, jak 308 GTi wypadnie w starciu z konkurencją – naszym zdaniem ma spory potencjał!

 

Źródło: WCF

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Koniec bicia rekordów na Nürburgringu!

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bi-Turbo DSG 4MOTION Highline- Klasyczna klasyka, czyli „Pasek w tedeiku”