Nissan zaprezentował wreszcie nowego Qashqaia. Prawie siedem lat po premierze, poznaliśmy następcę najpopularniejszego crossovera w Europie. Auto powstało w oparciu o większą platformę podwoziową koncernu Renault-Nissan nazwaną CMF. Nowy Qashqai jest o 49 mm dłuższy, 20 mm szerszy i 15 mm niższy niż starszy model. Mimo to udało się zwiększyć przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu o 10 mm. A także, w zależności od wersji, do 40 kg lżejszy.
Auto będzie oferowane z napędem na cztery koła ALL-MODE 4×4-i lub na oś przednią. W nowym Qashqaiu zastosowano pakiet Safety Shield (znany już z modelu Note) obejmujący system zapobiegania kolizjom, system monitorujący zachowanie kierowcy, układ rozpoznawania znaków drogowych, a także rozwiązania ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, pojeździe w martwym polu. W aucie w zależności od wersji znajdzie się też asystent parkowania i systemie kamer 360°, z których obraz wyświetlany jest na ekranie na środkowej konsoli. Nissan opracował dwa tryby pracy układu kierowniczego: normalny i sportowy.
Auto, będzie oferowane z jednym z czterech silników. Paletę jednostek benzynowych otwiera motor 1,2 DIG-T 115 KM. Kolejnym z nich będzie 1,6 DIG-T 150 KM, który dołączy do oferty modelu Qashqai latem 2014 roku. W ofercie Qashqaia nie zabrakło także diesli: 1,5 dCi 110 KM oraz 1,6 dCi 130 KM. Japoński crossover z najmocniejszym dieslem będzie dostępny z napędem na przednią lub obie osie. Dla tej jednostki opracowano bezstopniową przekładnię Xtronic. Na polskim rynku auto pojawi się w lutym 2014 roku. Wtedy poznamy też jego polskie ceny.
Autor: Artur Balwisz
Źródło: Nissan