w

Nowy Mercedes Vito

Po debiucie eleganckiej klasy V przyszedł czas na zaprezentowanie dostawczego Vito. Auto będzie dostępne w trzech długościach (4895, 5140 i 5730 mm) i z dwoma rozstawami osi. Maksymalna waga ładunku będzie mogła wynosić 1369 kg.

mercedes_vito_2014_2

Jeśli chodzi o przedział pasażerski, to różni się on dość znacznie od wspomnianej klasy V. Szczerze powiedziawszy, kokpit dużo bardziej przypomina większego Sprintera. Warto jednak zwrócić uwagę na nową kierownicę i dobrze wyprofilowane fotele.

mercedes_vito_2014_3

Oprócz klasycznego furgonu, w ofercie będą dostępne Vito Crew (użytkowo-osobowy) i Vito Tourer (osobowy). Obie odmiany mogą być wyposażone w nieco bardziej komfortowe zawieszenie niż wersja dostawcza. Każde Vito otrzyma w standardzie adaptacyjny system ESP. Auto będzie można doposażyć w systemy Attention Assist (monitorujący stan kierowcy) i Crosswind Assist (likwidujący wpływ bocznych podmuchów wiatru). Nie zabraknie także czujników ciśnienia powietrza w oponach, czujników parkowania oraz systemów odpowiadających za monitorowanie martwego pola i utrzymanie pojazdu na pasie ruchu.

mercedes_vito_2014_11

Wersje z napędem na przód będą zintegrowane z silnikiem wysokoprężnym 1,6 l w dwóch wariantach: 88 KM (109 CDI) lub 114 KM (111 CDI). Z kolei wersja tylnonapędowa otrzyma  jednostkę o pojemności 2,15 litra dostępną w trzech odmianach: 136 (100 kW, 114 CDI), 163 (120 kW. 116 CDI) lub 190 KM (140 kW, 119 BlueTec). W podstawie auto otrzyma 6-biegową skrzynię manualną (z wyjątkiem 119 BlueTec, który seryjnie otrzyma 7-biegowy automat).

 

Źródło: WCF

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lamborghini Aventador SR Auto

Toyota Yaris po face liftingu