Po debiucie eleganckiej klasy V przyszedł czas na zaprezentowanie dostawczego Vito. Auto będzie dostępne w trzech długościach (4895, 5140 i 5730 mm) i z dwoma rozstawami osi. Maksymalna waga ładunku będzie mogła wynosić 1369 kg.
Jeśli chodzi o przedział pasażerski, to różni się on dość znacznie od wspomnianej klasy V. Szczerze powiedziawszy, kokpit dużo bardziej przypomina większego Sprintera. Warto jednak zwrócić uwagę na nową kierownicę i dobrze wyprofilowane fotele.
Oprócz klasycznego furgonu, w ofercie będą dostępne Vito Crew (użytkowo-osobowy) i Vito Tourer (osobowy). Obie odmiany mogą być wyposażone w nieco bardziej komfortowe zawieszenie niż wersja dostawcza. Każde Vito otrzyma w standardzie adaptacyjny system ESP. Auto będzie można doposażyć w systemy Attention Assist (monitorujący stan kierowcy) i Crosswind Assist (likwidujący wpływ bocznych podmuchów wiatru). Nie zabraknie także czujników ciśnienia powietrza w oponach, czujników parkowania oraz systemów odpowiadających za monitorowanie martwego pola i utrzymanie pojazdu na pasie ruchu.
Wersje z napędem na przód będą zintegrowane z silnikiem wysokoprężnym 1,6 l w dwóch wariantach: 88 KM (109 CDI) lub 114 KM (111 CDI). Z kolei wersja tylnonapędowa otrzyma jednostkę o pojemności 2,15 litra dostępną w trzech odmianach: 136 (100 kW, 114 CDI), 163 (120 kW. 116 CDI) lub 190 KM (140 kW, 119 BlueTec). W podstawie auto otrzyma 6-biegową skrzynię manualną (z wyjątkiem 119 BlueTec, który seryjnie otrzyma 7-biegowy automat).
Źródło: WCF