Czy nowa limuzyna spod znaku gwiazdy powtórzy sukces poprzedników?
Nowy model powiela rozwiązania stylistyczne znane z mniejszej Klasy C oraz topowej Klasy S. Niektórzy zapewne będą zarzucać limuzynie brak indywidualnego charakteru, ale naszym zdaniem to przesadzona opinia. Samochód może pochwalić się świetnym współczynnikiem oporu powietrza Cx, który wynosi tylko 0,23. To wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa – w połączeniu z nowym dieslem 2.0 o mocy 195 KM, nowa Klasa E ma zużywać średnio zaledwie 3,9 litra na 100 kilometrów. Do wyboru będą także wysokoprężne motory o mocy 150 oraz 258 KM. Gama jednostek benzynowych będzie złożona z motorów rozwijających moce od 183 do 333 KM. Wśród nich znajdzie się dwulitrowy, turbodoładowany wariant, który w wersji hybrydowej dzięki współpracy z motorem elektrycznym będzie oferował moc 279 KM. Na więcej szczegółów musimy poczekać do momentu oficjalnej prezentacji, ale już wiadomo, że konkurencja nie będzie miała łatwego życia.
Źródło: WCF