w

Nowy Bentley Continental GT Speed. Tyle mocy jeszcze nie miał

Nowy Bentley Continental GT Speed
Nowy Bentley Continental GT Speed. Tyle mocy jeszcze nie miał

To bez wątpienia najbardziej charakterystyczny, a przy tym legendarny model brytyjskiej marki. Właśnie doczekał się odświeżonego wydania flagowej wersji silnikowej.

Jaki jest nowy Bentley Continental GT Speed? Piękny i, jak sama nazwa wskazuje, szybki. To przepotężny i jednocześnie komfortowy krążownik dla najbardziej wymagających klientów. Kosztuje krocie, ale i tak cieszy się dużym zainteresowaniem.

Projektanci tego producenta nigdy nie pozwalają sobie na stylistyczną rewolucję, co oczywiście jest związane zarówno z tradycją, jak i oczekiwaniami potencjalnych nabywców. Właśnie dlatego nie ma mowy o wielkich zmianach.

Nowy Bentley Continental GT Speed
Nowy Bentley Continental GT Speed

Doszło za to do ewolucji dobrze znanej koncepcji. Reflektory mają oczywiście nowy pasek LED, który wystaje poza okrągły obrys. Grill ma dedykowaną fakturę, która została powtórzona w dolnym wlocie powietrza.

Podobnie jak konwencjonalne wersje po liftingu, Speed otrzymał nowe lampy o zbliżonym kształcie. Do tego dochodzą turbinowe felgi, które świetnie pasują do klasycznej, dynamicznej sylwetki ekskluzywnego coupe.

Nowy Bentley Continental GT Speed – dane techniczne

Niestety, sercem samochodu nie jest mocarne W12. Mocy jednak nie brakuje. Pod długą maską kryje się podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4 litrów. Generuje 591 koni mechanicznych. Jego uzupełnieniem jest jednostka elektryczna oferująca 187 koni mechanicznych. Potencjał systemowy tego układu to 771 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów.

Przenoszeniem mocy na obie osie zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Osiągi są oczywiście świetne. Bentley Continental GT Speed rozwija setkę w zaledwie 3,2 sekundy i potrafi rozpędzać się do 335 km/h. Wersja Convertible (czyli kabriolet) przyspiesza do 100 km/h w 3,4 sekundy i osiąga 285 km/h.

>Bentley Batur Convertible Mulliner. Nigdzie nie dostaniesz droższej suszarki do włosów

Jako że to hybryda plug-in, można liczyć na duży akumulator trakcyjny. I rzeczywiście, jego pojemność to 25,9 kWh. Zgodnie z normami WLTP, Continental GT w topowym wydaniu potrafi pokonać 81 kilometrów w trybie elektrycznym. Jego łączny zasięg to 859 kilometrów. Pełne ładowanie z mocą 11 kW trwa 2 godziny i 45 minut.

Flagowy Continental posiada oczywiście odpowiednio dostrojony napęd z wektorowaniem momentu obrotowego. Nie zabrakło tu także mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu na tylnej osi, a także zaawansowanego zawieszenia z kontrolą przechyłów nadwozia.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Maserati MC20 Novitec 2024

Maserati MC20 Novitec 2024. Subtelny pakiet modyfikacji

BMW M5 2025

BMW M5 2025 ujawnione. Mocniejsze, ale gorzej przyspiesza, niż poprzednik