Skoro okazało się, że samochody elektryczne wyposażone w napęd akumulatorowy nie są ekologiczne, warto pochylić się nad takimi konstrukcjami, jak ten japoński model. Dlaczego?
Nie ma aut przyjaznych dla planety, ale istnieją takie, które są dla niej mniej szkodliwe. Wydaje się, że nowe Subaru Chiffon Try wpisuje się w tę teorię. Oferuje bowiem lekkość, niewielkie spalanie, skromne gabaryty i niezawodność.
Wszystkie z wyżej wymienionych aspektów pozwalają na ograniczenie negatywnych skutków wpływających na środowisko. Lekkość pozwala ograniczyć zużycie ogumienia, mały silnik ogranicza apetyt na paliwo, a niezawodność pozwala uniknąć produkcji dużej liczby części zamiennych.
Fakt, takie auta może nie budzą emocji (podobnie zresztą jak większość pojazdów elektrycznych), ale stanową pragmatyczny wybór. Wydaje się, że mogłyby przyjąć się w Europie – szczególnie w dużych aglomeracjach, gdzie coraz trudniej o miejsce parkingowe.
Nowe Subaru Chiffon Try
Warto podkreślić, że prezentowana wersja ma aspirować do miana crossovera – jakkolwiek to brzmi. Chodzi przede wszystkim o wstawki na karoserii, które mają dodawać odrobinę terenowego animuszu. To oczywiście pozory, ale prezentowany kei car wygląda z nimi nieco bardziej oryginalnie.
Tak czy inaczej, plastikowe osłony w kolorze czarnym nie zmieniają walorów użytkowych japońskiego samochodu. Klienci mogą za to wybrać jeden z dwóch podstawowych lakierów: Lake Blue Metallic i Forest Khaki Metallic. Wśród opcji są także warianty dwukolorowe.
Subaru Chiffon Try pozostaje niewielkim pudełkiem na czterech kołach. Jest wysokie, wąskie i wystarczająco długie, by zmieścić cztery osoby ze sporym ekwipunkiem. Ogromną zaletą auta są tylne drzwi przesuwne ułatwiające zajmowanie miejsca.
Wyposażenie nie budzi zastrzeżeń. Do dyspozycji kierowcy są tu cyfrowe zegary, dotykowy ekran multimedialny, automatyczny, niezależny panel klimatyzacji, spora liczba półek i schowków, a także tapicerka hydrofobowa.
Pod maską znajduje się niewielki silniczek benzynowy o pojemności 0,66 litra. Generuje skromne 51 koni mechanicznych i 60 niutonometrów. Zintegrowano go z bezstopniową skrzynią automatyczną i napędem na przednie koła. Co ciekawe, w opcji jest także układ AWD.
Ile kosztuje małe Subaru w tej konfiguracji? 1 665 000 jenów, czyli 43 290 złotych (kurs 0,026). Wersja z napędem na obie osie stanowi wydatek 46 150 złotych. Jesteśmy pewni, że taka oferta spotkałaby się w Polsce bardzo dużym zainteresowaniem klientów.