w

Nowe silniki spalinowe od Mazdy, Subaru i Toyoty. Każda marka ma inny priorytet

Nowe silniki spalinowe
Nowe silniki spalinowe od Mazdy, Subaru i Toyoty. Każda marka ma inny priorytet

W aktualnej sytuacji przemysłu motoryzacyjnego można być pewnym jedynie niepewności. Fakt, brzmi paradoksalnie, ale trudno pokusić się o inną ocenę tych okolicznościach.

Wbrew pozorom, nie dotyczy to tylko działań polityków i lobbystów. Rzeczywistość jest bardziej skomplikowana, co ma związek z rozwojem technologii napędowych. Mówiąc wprost, nie wiadomo które rozwiązanie okaże się tym przełomowym. Nowe silniki spalinowe wciąż mogą być przyszłością.

Już teraz można odnieść wrażenie, że układy akumulatorowe nie przekonują wystarczającej liczby klientów. Ich produkcja jest kosztowna i szkodliwa dla środowiska, a masy własne pojazdów w nie wyposażonych – po prostu za duże.

>Szef Toyoty twierdzi, że auta elektryczne zdobędą maksymalnie 30 procent rynku

Przez lata rozwijano jednostki na benzynę i olej napędowy. Czy zastąpienie ich układami pozornie zero-emisyjnymi ma sens? Nie, ponieważ nie rozwiązuje problemu, tylko przenosi go w inne miejsce (do elektrowni, fabryki czy kopalni).

Środowisko cierpi, jak cierpiało, a Europa powoli staje się skansenem premium dla bardzo zamożnych ludzi. Problem w tym, że bogaci wciąż stanowią mniejszość. Według azjatyckich producentów, konieczny jest ciągły rozwój konstrukcji spalinowych, by utrzymać właściwy rozwój.

Czy nowe silniki spalinowe to przyszłość?

Właśnie dlatego Toyota w towarzystwie Subaru i Mazdy postanowiła wciąż pracować nad technologią nowych jednostek z konwencjonalnymi układami. Różnicę stanowić będą jednak paliwa. Jak powszechnie wiadomo, te syntetyczne mają być wkrótce coraz bardziej istotne w całym przemyśle.

Co ciekawe, każda z wymienionych marek ma skupić się na innym rodzaju. Nowe silniki spalinowe Toyoty będą opierały się na konstrukcjach rzędowych. Z kolei Mazda będzie rozwijać koncepcję Wankla (z wirującymi tłokami). Natomiast Subaru skupi się na jednostkach typu bokser.

Nowe silniki spalinowe od Mazdy, Subaru i Toyoty
Trzy japońskie marki będą pracować nad rozwojem różnych konstrukcji spalinowych

Jak łatwo wywnioskować, każda z firm bierze się za rozwój tego, co już dobrze zna. Taka dywersyfikacja może pozwolić na szybsze znalezienie optymalnego rozwiązania. To też pozwoli obniżyć potencjalne koszty.

Spowolnienie zainteresowania pojazdami elektrycznymi przekonuje coraz większą liczbę producentów do pracowania nad dotychczasowymi koncepcjami napędowymi. Japończycy są w tym najbardziej wyraźni, o czym świadczą liczne wypowiedzi i raczej skromne gamy aut akumulatorowych.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

CUPRA Formentor po liftingu

CUPRA Formentor po liftingu – cena 2025. Hybrydy, benzyniaki i diesel do wyboru

Audi RS4 Avant Edition 25 Years

Audi RS4 Avant Edition 25 Years. Żółte zamknięcie rozdziału