w

Nowe rynki Polestara. Marka pojawi się również w Polsce

Polestar 4
Nowe rynki Polestara. Marka pojawi się również w Polsce

Od kilku miesięcy nie jest przesadnie głośno o tej marce. Ostatnie doniesienia nie były raczej optymistyczne. Mówiło się nawet o chęci sprzedaży. To jednak jeszcze nie jest koniec.

Nowe rynki Polestara mają pomóc w zdobyciu znaczących udziałów w skali globalnej. Plan jest oczywiście ambitny, ale czy zostanie doceniony przez klientów? To wszystko zależy od oferty, jaka zostanie przedstawiona.

Nie jest tajemnicą, że szwedzka firma produkuje wyłącznie elektryczne samochody. Biorąc pod uwagę tendencje rynkowe i stosunkowo wolny wzrost zainteresowania napędami akumulatorowymi, skupianie się wyłącznie na jednej koncepcji jest bardzo ryzykowne.

>Polestar bez Volvo? Szwedzi chcą sprzedać udziały

Gdyby Polestar wybrał drogę CUPRY, która stawia na dywersyfikację, byłoby łatwiej o większy popyt. Dla przykładu, spalinowy Formentor ciągnie sprzedaż całej firmy, a do tego jest jednym z najpopularniejszych modeli w Europie. W Polsce przebija się do czołowej dziesiątki, a przecież do tanich nie należy.

Nowe rynki Polestara

Szwedzka marka pod chińskimi skrzydłami nie zamierza jednak odpuszczać. Mimo problemów z NASDAQ, firma próbuje budować swoją pozycję. Usunięcie z giełdy byłoby bardzo dużym ciosem, dlatego pozostaje mieć nadzieję, że uda się temu zapobiec.

Wiemy, że Polestar chce w 2025 roku sprzedać około 160 tysięcy aut na całym świecie. Przypomnijmy, że w zeszłym roku wynik sięgnął 54 600 egzemplarzy. W nowych celach ma pomóc  obecność na kolejnych rynkach. Wśród nich znajdą się Francja, Czech, Słowacja, Polska, a nawet Tajlandia.

Nowe rynki Polestara
Polestar może trafić w przyszłym roku do Polski

Istotną zmianą będzie także model sprzedaży agencyjnej, który zostanie rozpoczęty w Szwecji i Norwegii. Klienci będą konfigurować i zamawiać modele online lub w tak zwanych Polestar Spaces, ale dealerzy będą mieli ograniczone możliwości w kontrolowaniu i dostosowywaniu cen.

Nowe rynki Polestara mają potencjał, choć to nie oznacza, że są na tyle zainteresowane pojazdami elektrycznymi, by poprawić sprzedaż niemal trzykrotnie. Szwedzi muszą jednak próbować wszystkiego, by utrzymać się na rynku. Wiele wskazuje na to, że najbliższe lata staną się czasem próby dla tego producenta.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Piękny koncept Cadillaca

Kultowa marka ujawnia piękny koncept. Szkoda tylko, że nie ma nazwy

Chińskie marki chcą cła na samochody z Europy

Chińskie marki chcą cła na samochody z Europy. Zaczyna się walka na podatki