w

Nowe Renault Rafale – cena w Polsce. W gamie 200-konna hybryda

Nowe Renault Rafale
Nowe Renault Rafale - cena w Polsce. W gamie 200-konna hybryda

To zupełnie nowy model francuskiej marki. Jest kolejnym SUV-em Coupe, który powinien zainteresować fanów nowoczesnych sylwetek.

Nowe Renault Rafale, bo taką nosi nazwę, wypełnia kolejną niszę w gamie tego producenta. To kompaktowy samochód o niebanalnej stylistyce, który wpisuje się w aktualnie panujące trendy. Czy podbije polski rynek? Ma na to szanse.

Zacznijmy od wymiarów, by lepiej wkomponować go w ofertę. Rafale ma 4710 milimetrów długości, 1860 milimetrów szerokości i 1610 milimetrów wysokości. Każdy parametr plasuje go wyżej, niż Arkanę, która również jest SUV-em Coupe.

Ten starszy samochód bazuje jednak na licznych rozwiązaniach z Clio i Captura. Tymczasem nowość to krewny Australa, wokół którego buduje się całą paletę propozycji. Przypomnijmy, że to już trzeci model z tej serii, bo takie same fundamenty ma przecież nowe Espace.

Francuzi zamierzają wykorzystać zainteresowanie klientów. I słusznie. Według przedstawicieli marki, prezentowana konstrukcja ma przekonać kierowców, którzy do tej pory byli przekonani do Talismana. Krótko mówiąc, swoich charakterem puka do drzwi segmentu D.

Nowe Renault Rafale dobrze wygląda

Renault przyzwyczaiło nas do naprawdę ładnych aut i ten model nie jest wyjątkiem. Świetnie narysowane elementy oświetlenia tworzą unikatowy charakter stylistyczny. Pas przedni zdobią wąskie reflektory i „bumerangi LED” do jazdy dziennej, które zostały wkomponowane w masywny zderzak. Wrażeni robi także duży grill.

Z tyłu znajdziemy natomiast lampy zachodzące na klapę bagażnika. Przypominają nieco grot strzały. Do tego dochodzą wyraźne przetłoczenia, mocno pochylona szyba i pokaźny spojler. Wszystkie wymienione elementy nadają tej sylwetce dynamiki.

Nowe Renault Rafale
Renault Rafale

Profil podkreśla ją jeszcze lepiej. Opadająca linia dachu i zwężające się przeszklenia są uzupełnieniem spójnej całości. Widać, że nawet kształt blachy na drzwiach był przemyślany, czego raczej nie docenią blacharze.

Jako że nowe Renault Rafale to SUV Coupe, nie mogło zabraknąć plastikowych nakładek, które chronią dolne strefy nadwozia. Zgodnie z modą, zostały polakierowane, co mija się z celem, ale lepiej wygląda. Przecież i tak nikt tym autem nie będzie uprawiał jazdy terenowej.

Tylko hybryda

Francuska marka postanowiła zaoferować ten model tylko z układem hybrydowym E-Tech. To hybryda samoładująca, która została oparta na doładowanym silniku o pojemności 1,2 litra. Uzupełnia go E-Motor oraz duet skrzyń automatycznych.

Kierowca ma do dyspozycji 200 koni mechanicznych i 410 niutonometrów. Co ważne, potencjał trafia wyłącznie na przednie koła. Renault nie wspomina o napędzie na obie osie, dlatego należy założyć, że nie będzie go w gamie.

>Nowy SUV Renault nadjedzie tej wiosny. Otrzyma silnik spalinowy

Osiągi? Akceptowalne. Sprint do setki zajmuje 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi dokładnie 180 km/h. Ta druga wartość jest efektem elektronicznego ogranicznika, który jest stosowany we wszystkich nowych modelach tego producenta.

Z układem zintegrowano akumulator trakcyjny o pojemności 2 kWh. Dzięki niemu można podróżować w trybie zero-emisyjnym na krótkich dystansach. Sprawdza się to przede wszystkim podczas miejskiej jazdy.

Ważne jest oczywiście zużycie paliwa. Nowe Renault Rafale ma spalać średnio 4,7 litra w cyklu mieszanym – zgodnie z normami WLTP. Czy dane producenta pokryją się z pomiarami rzeczywistymi? To rozstrzygnie nasz test, który powinien zostać zrealizowany jeszcze w tym roku.

Nowe Renault Rafale – cena w Polsce

Czas przejść do kluczowego wątku, czyli cen. Renault Rafale jest oferowane tylko z jednym układem napędowym, dlatego klient nie musi za długo drapać się po głowie. W przypadku wersji wyposażenia jest tylko trochę trudniej, ponieważ są dwie możliwości.

Bazowa nosi nazwę techno i startuje od 192 900 złotych. W jej skład wchodzą m.in.: 20-calowe felgi, kamera cofania, aktywny tempomat, cyfrowe wskaźniki, 12-calowy ekran multimedialny z usługami Google, automatyczna klimatyzacja i szereg systemów wsparcia.

Renault Rafale - wnętrze
Renault Rafale

Wyżej pozycjonowana odmiana to esprit Alpine, która kosztuje od 210 900 złotych. Jej wyróżnikami są m.in.: dedykowane elementy stylistyczne (wewnętrzne i zewnętrzne), system czterech kół skrętnych (4Control) i elektryczna klapa bagażnika.

Różnic jest oczywiście znacznie więcej, dlatego warto odwiedzić stronę producenta i dokładnie porównać oferowane konfiguracja. Wtedy najłatwiej będzie podjąć właściwą decyzję. Pierwsze sztuki Rafale powinny pojawić się w salonach w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Skoda Octavia RS 2024

Oto najmocniejsza Skoda Octavia w historii. I to bez hybrydy

Drive to Survive 2024

Drive to Survive 2024 blisko premiery. Sporo zakulisowych scen