w

Nowe Renault Megane RS – mamy pierwsze zdjęcia i dane techniczne

Renault udostępniło zdjęcia i pierwsze informacje techniczne swojego najnowszego hot hatcha.

Megane RS otrzymało masywny body kit, w skład którego wchodzą sportowe zderzaki, nakładki na progi, dodatkowe wloty powietrza i ledy o charakterystycznym kształcie, dyfuzor, ciekawie wyglądające felgi i centralnie umieszczoną końcówkę wydechu. Musimy przyznać, że francuski kompakt prezentuje się teraz i muskularnie, i z klasą. Warto zaznaczyć, że auto występuje z nadwoziem 5-drzwiowym.

We wnętrzu zagościły natomiast kubełkowe fotele, które już na pierwszy rzut oka wyglądają na bardzo skuteczne. Nie zabrakło także skórzanej tapicerki, uzupełnień z czerwonych nici, sportowej kierownicy i wstawek z włókna węglowego. Sportowy sznyt uzupełniają aluminiowe pedały.

A pod maską… niespodzianka. Do tej pory wydawało się, że pod maskę trafi dwulitrowy, doładowany benzyniak. Renault jednak skrupulatnie wodziło nas za nos i ostatecznie zamontowało 1,8-litrową jednostkę znaną z Alpine A110. W tym przypadku ma ona generować 280 KM. Chętni na „coś mocniejszego” mogą zaczekać na wariant 300-konny, który wkrótce dołączy do oferty. Z silnikiem współpracować może 6-biegowy manual lub dwusprzęgłowy automat o tej samej liczbie przełożeń. Osiągi nie zostały jeszcze ujawnione.

https://www.youtube.com/watch?v=X36CPkiicm0

Cały potencjał trafia oczywiście na przednią oś co nie jest łatwe w okiełznaniu. Wierzymy jednak w kunszt francuskich inżynierów. Warto dodać, że względem poprzednika poprawiono zarówno układ kierowniczy, jak i zawieszenie. Co więcej, w aucie został zastosowany system 4Control, który oznacza skrętną tylną oś. Dzięki temu rozwiązaniu Megane RS powinno jeszcze skuteczniej wpisywać się w zakręty. Z kolei za zatrzymywanie będą odpowiadać hamulce Brembo z tarczami w rozmiarze 335 mm.

Wśród wyposażenia znajdzie się także Multi Sense oferujący wybór trybu jazdy: Comfort, Normal, Sport, Race i Pro. Nie zabraknie również systemów odpowiadających za bezpieczeństwo (awaryjne hamowanie, monitorowanie martwego pola itp.). Francuski hot hatch powinien trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Audi R8 V10 RWS – napęd na tył

Brabus za ponad 2.5 mln złotych!