w

Nowe MG4 chce podnieść poprzeczkę. W standardzie 161 KM

MG4 2026 - przód
Nowe MG4 - przód

Znana marka z brytyjskimi korzeniami nie osiada na laurach, tylko stopniowo uatrakcyjnia swoją ofertę modelową. Właśnie ujawniono jej kolejny model. To kolejne wcielenie popularnego hatchbacka. Czy nowe MG4 osiągnie sukces w Europie? Być może, choć nie będzie łatwo z oczywistych powodów.

Od niego wszystko się zaczęło

Prawdziwy rozkwit popularności tego producenta zaczął się właśnie od tego modelu. Jego pierwsze wydanie zostało oficjalnie zaprezentowane w 2022 roku, czyli stosunkowo niedawno. Nowe MG4 jest zatem ewolucją, a dokładniej udoskonaleniem tej koncepcji.

Mimo krótkiego stażu rynkowego, auto osiągnęło globalny sukces. Początkowo było sprzedawane w Chinach pod nazwą MG Mulan, ale później zyskało już aktualną cyfrę. Firma zauważyła duże zainteresowanie autem, dlatego oprócz europejskiego debiutu postawiła dodatkowo na Azję Wschodnią.

Dotychczasowa „czwórka” jest dostępna w polskich salonach. Warto podkreślić, że to samochód kompaktowy, co potwierdzają wymiary. MG4 pierwszej generacja ma 4287 milimetrów długości, 1836 milimetry szerokości i 1504 milimetry wysokości (przy rozstawie osi 2705 milimetrów).

Za podstawową wersję z akumulatorem o pojemności 49 kWh trzeba zapłacić 130 900 złotych. Ta posiadająca baterię o pojemności 64 kWh została wyceniona na 147 600 złotych. Za wariant z największym zasięgiem (pojemność akumulatora 77 kWh) trzeba zapłacić 171  600 złotych. Należy dodać, że wspomniane wersje różnią się także wyposażeniem i mocą. Pamiętajmy, że cenę można obniżyć za pomocą rządowych dopłat.

Nowe MG4 ma lepszy design

Popularna marka postanowiła zmienić stylistykę swojego elektrycznego modelu. Wyszło całkiem nieźle. Można dostrzec podobieństwa nawet do MG Cyberster. Widać, że auto korzysta z nowszego nurtu designu.

Pas przedni ma łagodniejsze i znacznie mniejsze reflektory. Zderzak pozostał masywny i ma charakterystyczny, rekini kształt. Zamiast klasycznego grilla dysponuje wlotem powietrza w dolnej strefie zderzaka.

Nowe MG4 - tył
MG4 2026 – tył

Profil też został zmodyfikowany, o czym świadczy inna linia przeszkleń bocznych. Widać także zupełnie nowe przetłoczenia na drzwiach. Można odnieść wrażenie, że nowe MG4 wygląda znacznie łagodniej, niż to aktualne.

Tył jest zdecydowanie najbardziej charakterystyczny. Lampy zawierają motyw strzałek, który został wprowadzony przez wspomnianego roadstera. Co ciekawe, nie zachodzą na klapę bagażnika, ale łączy je wąska listwa świetlna.

Nowe MG4 – dane techniczne

Dane z chińskich źródeł sugerują, że nowe MG4 ma 4395 milimetrów długości, 1842 milimetry szerokości i 1551 milimetrów wysokości. Z kolei jego rozstaw osi to 2750 milimetrów. Druga generacja jest zatem dłuższa o ponad 10 centymetrów, wyższa o 3,5 centymetra i szersza o 0,6 centymetra. Ma także o 4,5 centymetra większy rozstaw osi.

Podobnie jak dotychczasowy model, kolejne wcielenie występuje z bazowym silnikiem elektrycznym o mocy 161 koni mechanicznych. Teoretycznie, to żadna zmiana, ale MG4 II jest lżejsze o ponad 150 kilogramów, co robi różnicę.

Dokładne osiągi nie zostały ujawnione, ale wiemy, że samochód rozpędza się do 160 km/h. Podejrzewamy, że będzie dostępne z dwiema lub trzema akumulatorami trakcyjnymi. Nie powinno zabraknąć także najmocniejszej wersji, czyli XPower.

Nowe MG4 powinno oficjalnie zadebiutować w Europie jeszcze w tym roku, choć nie wiadomo, kiedy pierwsze sztuki wyjadą na drogi. Biorąc pod uwagę wiek aktualnej konstrukcji, producent nie będzie się spieszył. Pozostaje zatem uzbroić się w cierpliwość.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeep Renegade 4xe - silnik

To najstarszy Jeep w ofercie. Poza asfaltem najlepszy w klasie

Rolls Royce Cullinan Mansory 2025 - front

Cullinan Mansory 2025 udowadnia, że tuning nie ma limitu