Marka z brytyjskimi korzeniami została jakiś czas temu przejęta przez chiński koncern. Mimo licznych obaw, okazało się to dobrym ruchem, ponieważ złapała nowy oddech i błyskawicznie odświeżyła ofertę produktową.
Ma budżetowy charakter, ale to nie oznacza, że ustępuje renomowanym producentom. Oferuje naprawdę niezłe samochody, które współcześnie wyglądają, mają dobre wyposażenie i sprawdzone układy napędowe. Nowe MG HS jest tego znakomitym przykładem. Jego cena wydaje się wręcz bezkonkurencyjna.
Zacznijmy od tego, że to kompaktowy SUV, który bierze na celownik takie tuzy, jak Ford Kuga, Peugeot 3008 czy Toyota RAV4. Warto dodać, że wymiary MG HS to 4655 milimetrów długości, 1890 milimetrów szerokości i 1664 milimetry wysokości. Z kolei rozstaw osi sięga 2765 milimetrów.
Auto ma godne gabaryty, dlatego powinno również oferować odpowiednie walory praktyczne. I rzeczywiście, w kabinie jest przestronnie, a bagażnik ma 507 litrów pojemności. Po złożeniu drugiego rzędu, jego możliwości rosną do 1484 litrów.
Pod względem stylistycznym jest naprawdę przyzwoicie. Aktualizacja wyraźnie unowocześniła pas przedni, który zdobią wąskie reflektory, które sąsiadują z szerokim grillem. Z tyłu dominują lampy połączone listwą LED.
Nie bez znaczenia jest także mocno pochylona szyba, która nadaje sylwetce odrobinę dynamiki. Summa summarum, kompaktowy SUV MG prezentuje się naprawdę dobrze i może spodobać się polskim klientom.
Jeden silnik i dwie skrzynie
Nowe MG HS jest dostępne tylko i wyłącznie z benzynową, doładowaną jednostką o pojemności 1,5 litra. Generuje ona 170 koni mechanicznych i 275 niutonometrów. Zawsze występuje z napędem na przednie koła – układ AWD nie jest oferowany.
Klient ma za to do wyboru przekładnię. Może to być sześciobiegowa skrzynia manualna, z którą auto osiąga setkę w 9,4 sekundy i rozpędza się do 190 km/h. Stawiając na siedmiobiegowy automat, MG HS przyspiesza do 100 km/h w 9,6 sekundy i rozwija 195 km/h.
Dynamika jest więc na porównywalnym poziomie w obu przypadkach. Automat z pewnością jest bardziej komfortowy, ale nie każdy go oczekuje. Warto podkreślić, że nowy SUV tej marki zużywa około 7,5 litra w cyklu mieszanym, co jest bardzo pozytywnym rezultatem.
Nowe MG HS – cena 2024
Bazowa konfiguracja tego modelu startuje od 109 900 złotych. I jest to cena promocyjna. Ta regularna wynosi dokładnie 117 900 złotych ze skrzynią manualną. W przypadku automatu, dopłata wynosi 9000 złotych.
Nowe MG HS występuje w dwóch wersjach wyposażenia. Ta podstawowa, czyli Excite może okazać się satysfakcjonująca dla bardzo dużej liczby klientów. Zacznijmy od rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. W ich skład wchodzą m.in.: elektroniczny hamulec postojowy, asystent wspomagania ruszania pod górę, dwa mocowania ISOFIX w drugim rzędzie, czujnik deszczu, komplet poduszek, asystent prędkości, system utrzymywania pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, ostrzeganie o ruchu poprzecznym oraz kolizjami z przodu i z tyłu, reflektory LED, czujniki parkowania i kamera cofania.
Czas przejść do elementów zwiększających komfort. Wersja Excite (ta bazowa) posiada także: elektryczne szyby (w obu rzędach) i lusterka, skórzaną kierownicę regulowaną w dwóch płaszczyznach, automatyczną klimatyzację, cyfrowe wskaźniki (12,3 cala), dotykowy ekran multimedialny (12,3 cala), 4 porty USB, sześć głośników, Apple CarPlay i Android Auto, nawigację, dostęp bez kluczyka,19-calowe felgi aluminiowe, przesuwną konsolę z podłokietnikiem.
Co w takim razie oferuje bogatszy wariant Exclusive w cenie promocyjnej wynoszącej 118 900 złotych? W porównaniu do Excite, w jego skład wchodzą dodatkowo: adaptacyjny tempomat, asystent jazdy w korku, przednie czujniki parkowania, zestaw kamer 360 stopni, elektrycznie sterowana klapa bagażnika, boczne lusterka składane elektrycznie, ładowarka indukcyjna, klimatyzacja dwustrefowa, osiem głośników, dedykowaną aplikację z pilotem zdalnego sterowania, pamięć ustawień fotela, regulacja lędźwiowa w fotelu kierowcy, podgrzewane siedzenia pierwszego rzędu i tapicerka ze skóry ekologicznej.
To wszystko sprawia, że zachodnie marki powinny zacząć się obawiać. MG ma coraz więcej do powiedzenia w popularnych segmentach. I nawet jeśli nie zaoferuje takiego samego prestiżu czy właściwości jezdnych, dysponuje tak dobrym stosunkiem ceny do wyposażenia, że może szybko zyskać kolosalne udziały rynkowe.
Te silniki trochę słabe dla tej budy, ale każda konkurencja jest dobra dla klienta.