w

Nowe BMW serii 5 oficjalnie!

Bawarska marka premium zaprezentowała kolejną generację serii 5.

bmw_series_5_2016_3

Jak można się było domyślać, pod względem stylistycznym „Piątka” przeszła gruntowną ewolucję zamiast rewolucji. Upodobniła się do nowej serii 7, co oczywiście trzeba uznać za plus. Przód zyskał większe, ciekawiej narysowane reflektory, nowy „nos” i masywniejszy zderzak. Tylna część karoserii to natomiast mocno ścięta klapa bagażnika, ostre krawędzie, ładne lampy LED-owe i obły zderzak. Summa summarum, seria 5 nowej generacji wygląda elegancko i nowocześnie zarazem. Co ważne, niemiecką limuzynę odchudzono o średnio 100 kg, dobrze wyważono, zachowano niski środek ciężkości i popracowano nad aerodynamiką, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza to jedynie 0,22. Gwoli ścisłości dodajmy, że auto ma 4936 mm długości, 1868 mm szerokości i 1479 mm wysokości. Rozstaw osi to natomiast 2975 mm. Przestronność kabiny trudno nam ocenić, ale z pewnością nie można narzekać na brak miejsca. Jeśli chodzi o bagażnik to dysponuje on pojemnością 530 litrów. Warto zaznaczyć, że ładowność auta to aż 630 kg.

bmw_series_5_2016_21

Wnętrze zyskało nową jakość. Zostało wykonane z bardzo dobrych materiałów i próżno tu szukać jakichkolwiek wpadek. Kokpit wyróżnia się nie tylko stylem, ale także wzorową ergonomią i łatwością obsługi. Tę drugą zapewnia udoskonalony system iDrive najnowszej generacji. Rolę centrum informacyjnego pełni nowy wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. Warto dodać, że część funkcji można wykorzystać za pomocą gestów. Poza tym, kierowca może liczyć na debiutujący w serii 5 Microsoft Exchange, który umożliwia synchronizację własnej poczty elektronicznej, kalendarzy i kontaktów. Ponadto, podobnie jak w serii 7, kluczyk auta umożliwia (po wyjściu z kabiny) samodzielne parkowanie. Co więcej, jego funkcja Remote 3D View pokazuje obraz z miejsca przebywania auta i zdalne decydowanie na odległość o jego położeniu.

bmw_series_5_2016_27

Nie zabrakło także nowości wśród systemów wpływających na bezpieczeństwo. Na liście znajdziemy Intelligent Speed Assist, czyli tempomat, który odczytuje ograniczenia prędkości i się do nich dostosowuje. Co ciekawe, do 210 km/h, system może przejąć kierowanie, by utrzymać pojazd na właściwym pasie ruchu. Nie zabrakło także asystenta wymijania, zmiany pasa ruchu czy ostrzegania przez zbliżającymi się pojazdami.

bmw_series_5_2016_26

Gama wersji silnikowych nowej Serii 5 to 6 wariantów:
530i ? 2 litry, ?252 KM i 350 Nm przy 1450?4800 obr./min.,
540i ? 3 litry, 340 KM i 450 Nm przy 1380?5200 obr./min.
520d ? 2 litry, 190 KM i 400 Nm przy 1750?2500 obr./min.
530d ? 3 litry, ?265 KM i 620 Nm przy 2000?2500 obr./min.
530e ? 2 litry + elektryka plug-in ? 252 KM i 420 Nm przy 1450?4000 obr/min.
M550i ? 4,4 litra, 462 KM i 650 Nm od 1800 obr./min.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kierowca wyjechał z myjni i…dachował

Honda Civic Type R – lider sprzedaży hot hatchy w Polsce