w

Nowe BMW Serii 5 – cena w Polsce. Diesel stanowi dobrą ofertę

Nowe BMW Serii 5 - cena w Polsce
Nowe BMW Serii 5 - cena w Polsce. Diesel stanowi dobrą ofertę

Kilka godzin temu poznaliśmy stylistykę debiutującego wcielenia „Piątki”. Teraz przyszedł czas na jej europejską specyfikację techniczną.

Nowe BMW Serii 5 trafi na drogi Starego Kontynentu już za kilka tygodni. Bawarski producent postanowił ujawnić, jakie jednostki znajdą się pod maską tego modelu. Już teraz możemy zdradzić, że gama zostanie wzbogacona kolejnymi silnikami w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

Początkowo w ofercie będą czterocylindrowe silniki konwencjonalne oraz dwa warianty hybrydowe typu PHEV (Plug-in). Ten topowy skrywa trzylitrowego benzyniaka. W niedalekiej przyszłości, do cennika dołączą kolejne silniki sześciocylindrowe.

Nowe BMW Serii 5 – cena, silniki

Skupmy się jednak na tym, co już teraz będzie do dyspozycji klientów. Rolę podstawy pełni wariant 520i, który skrywa dwulitrowy silnik benzynowy z doładowaniem. Alternatywą dla niego będzie diesel o tej samej pojemności. Oto dostępne wersje nowego BMW Serii 5:

  • 520i (2.0 R4, ośmiobiegowy automat, RWD, 205 koni mechanicznych, 330 niutonometrów, 0-100 km/h: 7,5 sekundy, prędkość maksymalna: 230 km/h, masa własna: 1725 kilogramów)
  • 520d (2.0 R4, diesel, ośmiobiegowy automat, RWD, 197 koni mechanicznych, 400 niutonometrów, 0-100 km/h: 7,3 sekundy, prędkość maksymalna: 228 km/h, masa własna: 1775 kilogramów)
  • 520d xDrive (2.0 R4, diesel, ośmiobiegowy automat, AWD, 197 koni mechanicznych, 400 niutonometrów, 0-100 km/h: 7,3 sekundy, prędkość maksymalna: 228 km/h, masa własna: 1830 kilogramów)
  • 530e (2.0 R4, hybryda PHEV, (2.0 R4, ośmiobiegowy automat, RWD, 295 koni mechanicznych, 450 niutonometrów, 0-100 km/h: 6,4 sekundy, prędkość maksymalna: 230 km/h, bateria: 19,4 kWh, zasięg w trybie elektrycznym: do 101 kilometrów)
  • 550e xDrive (3.0 R6, hybryda PHEV, ośmiobiegowy automat, AWD, 483 konie mechaniczne, 700 niutonometrów, 0-100 km/h: 4,3 sekundy, prędkość maksymalna: 250 km/h, bateria: 19,4 kWh, zasięg w trybie elektrycznym: do 90 kilometrów)

Jak widać, warianty plug-in dysponują zupełnie inną bazą spalinową. Ich baterie są jednak identyczne i można je ładować za pomocą złącza AC 7,4 kW, który umożliwi uzupełnienie energii w około 3 godziny.

Nowe BMW Serii 5 - cena w Polsce
Bazowa konfiguracja z lakierem niemetalizowanym wygląda ubogo

W niedalekiej przyszłości do oferty dołączy trzylitrowy diesel, który wciąż jest pożądanych przez europejskich klientów. Jego specyfikacja nie została jeszcze ujawniona. Fani mocnych wrażeń mają także nadzieję na debiut BMW M5 G60. Czas pokaże, czy się doczekają.

>BMW Serii 5 G60 oficjalnie. A więc można zrobić normalny grill!

 

 

Co ciekawe, w polskim konfiguratorze pojawiła się już nowa „Piątka”. Jej ceny rozpoczynają się od 255 500 złotych za wersję 520i. Odmiana z dieslem startuje od 270 tysięcy złotych, a do napędu xDrive trzeba dopłacić 15 tysięcy złotych. Dla porównania, bazowa odmiana elektryczna, czyli i5 eDrive40 kosztuje 345 tysięcy złotych. Wymienione hybrydy plug-in dołączą do cennika nieco później.

BMW Serii 5 G60 - wnętrze
Wnętrze bazowej odmiany Serii 5 broni się nowoczesnymi instrumentami pokładowymi

Warto zwrócić uwagę na wyposażenie bazowe. Co klient otrzymuje za kwotę wyjściową? Egzemplarz posiadający m.in.: diodowe światła, biały lakier (niemetalizowany), 18-calowe felgi ze stopów lekkich, cyfrowe wskaźniki, system multimedialny z nawigacją, oświetlenie nastrojowe, sportowe fotele, dwustrefową klimatyzację automatyczną, selektor trybów jazdy, system wspomagający jazdę z kamerą oraz asystenta parkowania i kamerę cofania.

BMW Serii 5 G60 M Pakiet
Dopłata do pakietu M to około 20 tysięcy złotych, ale warto, bo zmienia wyraźnie design, a do tego doposaża auto w nowe elementy

Przyglądając się zdjęciom, nietrudno dojść do wniosku, że „baza” wygląda ubogo. Warto więc dopłacić około 20 tysięcy złotych do pakietu M, który wyraźnie zmienia design i dodaje kilka opcji.

W jego skład wchodzą przeprojektowane zderzaki, ładniejsze, 19-calowe felgi, dyfuzor, wstawki Shadow Line, skórzana kierownica M, listwy ozdobne, antracytowa podsufitka i sztywniejszy układ zawieszenia. Za kolejną dopłatą można nabyć sportowe hamulce M i system Sport Boost.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

McLaren 650S Zacoe

McLaren 650S Zacoe. Wygląda, jakby przyjechał z przyszłości

Aston Martin DB12

Aston Martin DB12 bez tajemnic. Tak robi się duży grill