w ,

Nowe auto za 175 000 zł – Top 10

Ruszamy z kolejnym materiałem Top 10. Jak zwykle prezentujemy Wam subiektywne propozycje, których ceny zbliżone są do konkretnej kwoty. Tym razem mamy 175 000 zł. Za takie pieniądze możemy już wybrzydzać. Poznajcie naszą listę!

alfa_romeo_giulia_super_1

1. Alfa Romeo Giulia
Na pierwszy ogień włoska nowość i jeden z najbardziej wyczekiwanych modeli segmentu D tej dekady. Za około 175 tysięcy możemy kupić wersję Super z 2,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 180 KM i skrzynią automatyczną. Wystarczy jeszcze na niebieski lakier metalizowany, komplet czujników parkowania, 18-calowe felgi i sportowe zawieszenie (Alfa Active Suspension).

bmw_series2_sportsline_1

2. BMW serii 2 Coupe
Kolejna propozycja ze świata premium, choć wyraźnie mniejsza. Jeden z ulubionych samochodów Clarksona musiał trafić na naszą listę. Wybraliśmy wersję Sport Line 225d (224 KM), bo łączy niewielkie zużycie paliwa (około 5 litrów) ze świetnymi osiągami (6,2 sekundy do 100 km/h). W naszym budżecie mieści się dodatkowo sportowy automat, 17-calowe felgi i materiałowo-skórzana tapicerka.

infiniti_q30_2-0t_sport_2

3. Infiniti Q30
Czas zajrzeć do Japonii. A tam czeka kompakt będący bliźniaczą konstrukcją Mercedesa klasy A. Warto jednak zaznaczyć, że kompletnie tego nie widać. Q30 jest bowiem większe, przestronniejsze i ma inaczej zaprojektowane wnętrze. Wybraliśmy topową odmianę Sport z 211-konnym benzyniakiem, 7-biegowym automatem, napędem na obie osie i opcjonalnym pakietem Premium Tech Gallery White (fotele skórzane Nappa w kolorze White z grafitowymi wstawkami i czerwonymi przeszyciami, przyciemniane szyby tylne, czerwona wstawka w zintegrowanym pilocie centralnego zamka, aluminiowe nakładki progowe z czerwoną wstawką, chromowane lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED).

land_rover_discovery_sport_se_1

4. Land Rover Discovery Sport
Trochę nas zaskoczyło, że Discovery Sport jest tańszy w podstawie niż mniejszy Evoque. Dla klientów to jednak lepiej! Za naszą sumę nie możemy zbytnio szarżować, ale wystarczy na 2-litrowego, 150-konnego diesla eD4 i wersję wyposażeniową SE (druga wariant z czterech).

mercedes_benz_slc_1

5. Mercedes-Benz SLC
Wpuścimy na listę trochę słońca. Niewielki roadster Mercedesa będzie w tym bardzo przydatny. Za 175 tysięcy możemy kupić wersję „200” ze 184-konnym benzyniakiem i 6-biegową skrzynią manualną. Wystarczy jeszcze na asystentów martwego pola i utrzymywania pasa ruchu.

seat_ateca_2-0_tdi_xcellence_1

6. SEAT Ateca 
Kompaktowy SUV normalnej marki za takie pieniądze? Jasne, że tak. W tym przypadku możemy jednak liczyć na topową odmianę Xcellence z niemal wszystkimi dostępnymi dodatkami. Full opcja idzie w parze z topowym, 190-konnym dieslem, 7-biegowym automatem DSG i napędem na obie osie (4Drive).

peugeot_3008_gt_2016_1

7. Peugeot 3008
I od razu przechodzimy do francuskiego konkurenta. Model 3008 to najnowsza propozycja w segmencie. Za około 175 tysięcy możemy kupić topową odmianę GT z bardzo bogatym wyposażeniem podstawowym, 180-konnym dieslem i automatem. Wystarczy jeszcze na elektrykę i masaż foteli i system Grip Control.

Volkswagen Passat Variant GTE
Volkswagen Passat Variant GTE

8. Volkswagen Passat Variant
Postanowiliśmy wybrać ten model, ponieważ za „nasze” pieniądze dostępny jest w bardzo interesującej wersji GTE. To oczywiście hybryda złożona z benzyniaka o mocy 150 KM i jednostki elektrycznej (łączna moc: 218 KM). Największym wyróżnikiem ekologicznego Passata jest nie tylko klasyczna sylwetka (żadnych udziwnień), ale też dwusprzęgłowy automat, który jest znacznie lepszy od bezstopniowych konstrukcji, które znajdziemy w wielu japońskich autach. Warto zaznaczyć, że to hybryda typu plug-in, dlatego można ją podładować z domowego gniazdka (zasięg na samym „elektryku”: 50 km).

Citroen SpaceTourer - premiera

9. Citroen Spacetourer
Kolejna francuska nowość. Tym razem od Citroena. To ciekawa propozycja dla osób szukających komfortowego samochodu do przewozu większej liczby osób. Za ustaloną kwotę możemy kupić bogatą wersję Shine ze 115-konnym dieslem i skrzynią automatyczną. Auto będzie występować w najkrótszej wersji nadwoziowej (XS).

hyundai_santa_fe_fl_2016_1

10. Hyundai Santa Fe
Stawkę zamyka reprezentant Korei Południowej. Hyundai Santa Fe to największy SUV w tym zestawieniu. Nasz budżet wystarczy na dobrze wyposażoną wersję Executive z 7-miejscowym wnętrzem, 150-konnym dieslem, napędem na obie osie i 6-biegowym manualem.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot 208 1.2 PureTech Style – Styl miejski po francusku

Volkswagen Atlas oficjalnie