Podczas targów w Paryżu zaprezentowano najnowsze wcielenie niemieckiego SUV-a
Audi po raz kolejny postawiło na ewolucję – stylistycznie model niewiele różni się od poprzednika. ale stylistom udało się subtelnie odświeżyć znany design wzorując się na większym Q7. Nowe Q5 jest nieco większym samochodem, co korzystnie wpływa na walory praktyczne – wygospodarowano więcej przestrzeni dla pasażerów, a bagażnik może pomieścić od 550 do 1550 litrów w zależności od położenia tylnej kanapy. Mimo większych gabarytów udało się obniżyć masę własną o około 90 kilogramów – to zasługa płyty podłogowej MLB Evo. Pod maską znajdziemy jednostki znane m.in. z A4 i A5, wśród nich benzynowe 2.0 TFSI rozwijające 252 KM, oraz diesle 2.0 (150, 163 i 190 KM) i 3.0 TDI (286 KM). Napęd Quattro jest opcjonalny dla podstawowych wariantów z silnikiem diesla, układ jest na wyposażeniu seryjnym dla pozostałych wariantów. Do największych technologicznych nowości należy możliwość wyposażenia modelu w adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie.
Źródło: Motor1