w

Nowa Yamaha YZF-R125

Od czasu swojego debiutu na rynku, wyjątkowy YZF-R125 umocnił swoją pozycję niekwestionowanego lidera w kategorii 125 cm3 Supersport. Połączenie jego zwycięskiego DNA serii R z konstrukcją dużego motocykla i ogólną, zaawansowaną specyfikacją, uczyniło z YZF-R125 obiekt pożądania wśród męskiej części młodych klientów. W celu umocnienia silnej pozycji tego modelu w ważnej klasie 125 cm3, Yamaha wprowadza na rynek nowy YZF-R125, który powstał na fundamencie obecnego modelu i oferuje charakter jazdy jeszcze bliższy serii R Supersport.

 

Nowa owiewka inspirowana R6
Na 2014 roku nowy YZF-R125 został wyposażony w nową, dynamiczną przednią owiewkę, inspirowaną kształtem zwycięskiego YZF-R6 z mistrzostw świata Supersport. Nowa owiewka, z wlotem powietrza między reflektorami, nadaje modelowi 2014 jeszcze ostrzejszy wizerunek, który podkreśla DNA serii R oraz jego wyścigowe dziedzictwo.

 

Nowy przedni widelec typu upside down oraz nowa konstrukcja elementu łączącego zawieszenie z wahaczem. Jednym z najbardziej znaczących udoskonaleń podwozia na ten rok jest nowa konstrukcja przedniego zawieszenia. Tak jak R1 i R6, nowy YZF-R125 jest wyposażony w przedni widelec typu upside down, którego zwiększony poziom sztywności zapewnia lepszą stabilność i wyczucie przedniego koła. Zastosowanie tego bardziej wyszukanego widelca podkreśla obecność DNA serii R w YZF-R125 i umacnia jego pozycję wiodącego modelu w klasie 125 cm3 Supersport.

 

Oprócz nowego widelca, model 2014 posiada także nowy kształt elementu łączącego zawieszenie z wahaczem, który oferuje lepsze prowadzenie motocykla oraz wyższy poziom komfortu jazdy zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

 

Zaawansowany, wielofunkcyjny wyświetlacz LCD
Wyświetlacz LCD jest podzielony na trzy główne części, z których sekcja środkowa posiada cyfrowy prędkościomierz i obrotomierz typu słupkowego. Po lewej stronie znajduje się słupkowy wyświetlacz temperatury silnika oraz prędkości maksymalnej, średniej prędkości oraz danych dotyczących zużycia paliwa, a dzięki takim funkcjom jak zegar, wskaźnik poziomu paliwa/rezerwy, przebieg i zasięg na pozostałym paliwie, wyświetlacz YZF-R125 dostarcza kierowcy komplet informacji.

 

Nowy, bardzo wydajny system wtrysku paliwa
Dzięki wyjątkowo skutecznej konstrukcji silnika i aerodynamicznemu nadwoziu, obecny model YZF-R125 jest motocyklem ekonomicznym, o przystępnych kosztach eksploatacji. Na 2014 rok ten wiodący w klasie 125 cm3 Supersport jest wyposażony w nowy system wtrysku paliwa, który jeszcze bardziej poprawia wydajność paliwa – o około 11%. Ta zwiększona oszczędność paliwa redukuje koszty użytkowania i zwiększa zasięg między tankowaniami. Dodatkowo, YZF-R125 2014 wciąż oferuje wysoki poziom natychmiastowej reakcji silnika i jego ogólne, pełne żywiołowej energii funkcjonowanie.

 

Przedni zacisk montowany radialnie i przednia pływająca tarcza hamulcowa
Więcej przykładów inspirowanej wyścigami technologii w modelu YZF-R125 można znaleźć w nowej konstrukcji przedniego hamulca, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych w swojej klasie. Na 2014 ten innowacyjny Supersport został wyposażony w przedni zacisk montowany radialnie i pływającą tarczę przedniego hamulca dla zwiększenia siły hamowania i szybszej reakcji.

 

Ten zaawansowany system hamowania jest zazwyczaj kojarzony z osiągającymi bardzo duże prędkości motocyklami Supersport, a jego obecność w YZF-R125 podkreśla wyraźną intencję Yamahy, aby uczynić z tego modelu najbardziej zaawansowany i pożądany jednoślad 125 cm3.

 

Lekkie, inspirowane wyścigami koła ze stopu i szprychami w kształcie litery ?Y?
Nowością na 2014 rok są pięknie zaprojektowane koła ze stopów, których lekka konstrukcja obejmuje cienkie szprychy w kształcie litery ?Y?, podkreślające wyścigowy wizerunek tego wiodącego w klasie pojazdu. Przednia opona w rozmiarze 100/80-17 i szeroka tylna opona 130/70-17 oferują doskonałą przyczepność i precyzyjne trzymanie się drogi.

 

Ulepszone elementy podwozia
Oprócz większych zmian opisanych powyżej, również podwozie najnowszej generacji YZF-R125 zostało poddane znaczącym zmianom, z których każda ma służyć poprawie warunków jazdy.

 

Do nowego widelca typu upside down dopasowano całkowicie nowy błotnik, a jego stylizowane na karbonowe wykończenie dopełnia jego wyścigowego wizerunku. Model 2014 otrzymał również nową konstrukcję tłumika o nowym kształcie końcówki i przeprojektowany uchwyt na tablicę rejestracyjną.

 

Poprawiony wygląd i funkcjonalność zapewnia dźwignia tylnego hamulca, dźwignia zmiany biegów i wsporniki podnóżków pasażera, wszystkie wykonane z aluminium, a do tego nowe światło tylne z wbudowanym światłem dodatkowym, tzw. guide light.

 

Źródło: informacja prasowa, Yamaha 

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium – łabędzi śpiew

Benzyna i olej napędowy droższe hurtowo o około 13 gr/l