w

Nowa Toyota Hilux Diesel dostała lekcję pokory od Volkswagena Amaroka. Tryb sport nie pomógł (wideo)

Nowa Toyota Hilux Diesel dostała lekcję pokory od Volkswagena Amaroka. Tryb sport nie pomógł (wideo)

Najpopularniejszy pick-up na tej planecie doczekał się liftingu. Mat Watson z kanału carwow postanowił sprawdzić, czy w próbie dynamicznej japoński model ma szanse z wymagającym rywalem.

Wbrew pozorom, nie są to powolne samochody. Mimo iż nie należą do najlżejszych, potrafią dobrze przyspieszać – lepiej od niektórych współczesnych osobówek. Nowa Toyota Hilux na tamtejszym rynku skrywa silnik wysokoprężny o pojemności 2,8 litra. Ten diesel oferuje 204 konie mechaniczne oraz 500 niutonometrów. Za przeniesienie tej mocy na obie osie odpowiada automatyczna skrzynia biegów, która została wyposażona w tryb sport.

Konkurent z Wolfsburga to oczywiście Volkswagen Amarok. W porównaniu wzięła udział topowa odmiana, która skrywa silnik 3.0 TDI, który oddaje do dyspozycji 258 koni mechanicznych oraz 580 niutonometrów. Tutaj także można liczyć na napęd 4×4 oraz automatyczną przekładnię.

Hilux waży 2,1 tony, a Amarok jest o 100 kilogramów cięższy. Niemiecki pick-up skrywa jednak większy potencjał silnikowy, co odbiło się na ostatecznym wyniku porównania osiągów. Auta wystartowały podobnie, ale Volkswagen odjechał w siną dal i znacznie szybciej przekroczył linię mety.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zderzenie dwóch rowerzystów Bielsko-Biała

Kolizja rowerzystów na chodniku. Raczej nie wzywali policji (wideo)

Niedźwiedź w samochodzie kuriera

Niedźwiedź ukradł orzeszki z kabiny auta dostawczego. Kurier zaprotestował, ale nie podszedł bliżej (wideo)