w

Nowa skrzynia automatyczna Chevroleta

Pisaliśmy niedawno o tym, że skrzynie automatyczne przekonały do siebie nawet tak sceptyczny naród, jak Polaków. Szczególnie tych najbogatszych, nabywających Ferrari czy Porsche. Wspomnieliśmy przy okazji o historii automatycznych przekładni, która sięga aż roku 1904.

 

Mimo tego, że ?automaty? wywodzą się zza oceanu, w tamtejszych regionach pozostały niemodyfikowanym elementem luksusu i wygody. Uważa się je za nadzwyczaj trwałe, aczkolwiek bardzo delikatne (mniejszych jednostek często nie wyposaża się nawet w chłodnicę oleju przekładni automatycznej). I podczas gdy w Stanach jako tako przestały się rozwijać, Europa wytworzyła ich nowy rodzaj – skrzynie dwusprzęgłowe. Ponadto, Porsche zdążyło zastrzec w tak zwanym międzyczasie przekładnię typu Tiptronic (?automat? z możliwością manualnej zmiany biegów).

 

Wszystko wskazuje na to, że Amerykanie nie zamierzają ustępować Europejczykom. GM opatentowało niedawno siedmiobiegową automatyczną skrzynię dwusprzęgłową, w którą wyposażany ma być Chevrolet Corvette i Chevrolet Camaro (2016). Czy będzie lepsza od europejskich konkurentów? Sprawdzimy to już niebawem.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: WCF

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

ESP w motocyklach

Volkswagen Milano Taxi Concept