Na ten model czekali liczni fani czeskiej marki. Usportowiona wersja flagowego SUV-a zainteresuje kierowców, którzy oczekują praktycznego samochodu ze sportowymi osiągami. Nowa Skoda Kodiaq RS, łączy te skrajne cechy. I robi to nad wyraz dobrze. Czy osiągnie sukces w Polsce? Podejrzewamy, że znajdzie swój target.
Nowa Skoda Kodiaq RS – dane techniczne
Topowy model popularnego producenta oferuje konwencjonalny układ napędowy, co nie jest dziś takie oczywiste – przez normy związane ze środowiskiem. Niektórzy z tego powodu spodziewali się hybrydy plug-in albo wersji elektrycznej.
Wariant PHEV jest już w ofercie, ale ma nieco mniej mocy. Bazuje na 1,5-litrowym silniku TSI, który współpracuje z jednostką elektryczną. Potencjał systemowy tego zestawu to 204 konie mechaniczne i 250 niutonometrów. Moc trafia na przednią oś.

Nowa Skoda Kodiaq RS oferuje jednak znacznie więcej wrażeń, a przy tym większą użyteczność (większy bagażnik). Sercem tej wersji jest dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy, który wytwarza 265 koni mechanicznych i 400 niutonometrów.
Moc przenoszona jest na obie osie za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni automatycznej. Takie wartości pozwalają na dynamiczną jazdę. Czeski samochód przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy, co zbliża go do usportowionych hatchbacków. Jego prędkość maksymalna wynosi dokładnie 231 km/h. Zużycie paliwa? Producent obiecuje 8,5 litra, ale bardziej realne jest 10-11 litrów w cyklu mieszanym.
Ile kosztuje Kodiaq RS?
Polski oddział Skody udostępnił dziś oficjalną ofertę dotyczącą tej flagowej konfiguracji. Nowa Skoda Kodiaq RS to koszt 243 600 złotych. Fakt to dużo, ale wyposażenie jest praktycznie kompletne – jeszcze bogatsze, niż w odmianie Sportline.
Lista rozwiązań zastosowanych w tym modelu robi wrażenie. Użytkownik ma do dyspozycji m.in.: sportowe fotele, reflektory Top Matrix LED, 20-calowe felgi ze stopów lekkich, dźwiękochłonne szyby Sunset, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę RS, zestaw audio Canton Sound System, czarną podsufitkę i bezdotykowe sterowanie klapą bagażnika.
W tym miejscu warto też wspomnieć o podstawowym Kodiaqu, którego oferta jest całkiem niezła. Za 178 150 złotych klient otrzymuje egzemplarz ze 150-konnym silnikiem, siedmiobiegowym automatem.
Jeżeli chodzi o wyposażenie, czyli Selection, to oferuje m.in.: 18-calowe felgi, dwuramienną, wielofunkcyjną kierownicę, oświetlenie nastrojowe, podgrzewane fotele, trójstrefową klimatyzację, ekran dotykowy (10 cali) i 9 głośników.