Nie jest tajemnicą, że marketing bywa kluczem do sukcesu. Dobrze stworzona kampania okraszona ciekawym pomysłem może pomóc w spopularyzowaniu i przekonaniu do konkretnego produktu.
W tych czasach jest o to trudniej, ponieważ człowiek ma wokół siebie aż za dużo bodźców. Niemniej jednak nowa reklama Renault potrafi zwrócić na siebie uwagę i już osiągnęła ważny cel – zainteresowała światowe media.
Zacznijmy od tego, że została umiejscowiona na bardzo popularnej stacji ładowania w Londynie, z której korzysta mnóstwo użytkowników aut elektrycznych. Ma formę cyfrowego billboardu, który wyświetla przeróżne komunikaty.
Co ciekawe, zawarte informacje wyraźnie uderzają w użytkowników Tesli oraz samego producenta. W tym miejscu należy podkreślić, że ma to podłoża merytoryczne i humorystyczne. Krótko mówiąc, marketingowcom nie należy zarzucać braku kultury, bo nie przekroczyli granicy. I słusznie.
Nowa reklama Renault wzbudza uśmiech lub kręcenie nosem
Jej zadaniem jest oczywiście promowanie konkretnego modelu. Chodzi o Scenica E-Tech, czyli elektrycznego crossovera. Reklama wykorzystuje między innymi cytat z testu Auto Express, w którym tytuł brzmiał: „Nowe Renault Scenic zawstydza Teslę Model Y ceną i zasięgiem”.
Co ciekawe, nora reklama Renault jest aktywna i dostosowuje się do sytuacji. Billboard potrafi wykrywać Teslę i zmieniać komunikaty na: „To niezręczne” albo „Prawdopodobnie jesteś dobry w innych rzeczach”.
Kampanię opracowała agencja kreatywna Publicis London, która od lat współpracuje z brytyjskim oddziałem Renault. Wydaje się, że teraz zyska nowych klientów, bo interaktywna reklama obiegła świat nie tylko z pomocą artykułów, ale też licznych zdjęć i relacji w social mediach.
Nikogo nie powinno dziwić, że Renault stara się podgryźć Teslę. Model Y, mimo znaczących spadków, wciąż jest najpopularniejszym autem elektrycznym. Francuzi z pewnością chcieliby zabrać mu klientów. I jest to oczywiście możliwe.
Amerykański producent nie jest już „osamotniony” na rynku. Kiedyś tylko on oferował elektryczne, przystępne cenowo auta. Dziś nawet Dacia ma taki model w gamie, dlatego konkurencja jest coraz szersza i silniejsza. Wspomniany Scenic E-Tech w Wielkiej Brytanii startuje od 37 495 funtów, podczas gdy Tesla Model Y to wydatek co najmniej 44 990 funtów.