w

Nowa Honda Passport ma silnik V6 i przydałaby się w Europie!

Nowa Honda Passport
Nowa Honda Passport

Wszyscy mówią o ratowaniu planety koszem motoryzacji, ale oczywiście każdy ma do tego inne podejście. W Europie można zderzyć się z najbardziej ortodoksyjnymi poglądami na ten temat.

Ma to oczywiście swoje konsekwencje. Zaostrzające się przepisy sprawiają, że producenci są zmuszani do rezygnacji ze sprzedaży aut spalinowych (generujących duży popyt) na rzecz tych elektrycznych, które nie budzą wystarczającego zainteresowania. Czy Stary Kontynent się ocknie? Tego nie wiemy. Na pewno można żałować, że takie modele, jak nowa Honda Passport nie trafią na nasz rynek.

Stylistyka japońskiej nowości jest bardzo wyrazista i ma w sobie odrobinę surowości. Szczególnie dobrze prezentuje się wersja TrailSport, która ma w sobie najwięcej terenowego animuszu. Od razu sugeruje, że nie boi się zjechać z asfaltu.

Nowa Honda Passport
Nowa Honda Passport

Wyraźnie ścięty front jest masywny i wystarczająco nowoczesny. Wśród akcentów retro znajdziemy wąski grill, srebrną dokładkę do zderzaka oraz żółte wypełnienia reflektorów. Na masce pojawił się niewielki wlot.

Tył jest równie prosty. Kafelkowe lampy został przesunięte na bok i nie zachodzą na klapę bagażnika. Ta ostatnia ma liczne przetłoczenia – w tym wytłoczoną nazwę modelu. Zderzak osadzono wysoko, by nie przeszkadzał podczas pokonywania stromych wzniesień.

Nowa Honda Passport – dane techniczne

Co ciekawe, Japończycy nie zdecydowali się na jakąkolwiek elektryfikację. To oznacza, że Honda Passport 2025 nie będzie oferowana nawet jako hybryda. W Europie byłoby to praktycznie niemożliwe. Tymczasem „zielone” Stany Zjednoczone nie mają z tym problemu. Można? Można, ale potrzeba do tego idei, a nie ideologii.

Nowa Honda Passport wnętrze
Nowa Honda Passport

Sercem samochodu jest wolnossący silnik V6 o pojemności 3,5 litra. To bardzo żywotna, dobrze znana konstrukcja, która wyróżnia się niezawodnością. W tym przypadku oddaje do dyspozycji kierowcy 285 koni mechanicznych. To niewielki wzrost względem modelu sprzed aktualizacji (zaledwie 5 koni), ale raczej nikt nie narzeka w tym aucie na moc.

Za przenoszenie potencjału na obie osie odpowiada dziesięciobiegowa przekładnia automatyczna. Jej kluczowymi zaletami są płynność oraz utrzymywanie niskich obrotów przy prędkościach autostradowych. Dzięki temu można zmniejszyć zużycie paliwa.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chery Hunting Wild Concept

Chery Hunting Wild bierze na celownik BMW i5. Ma oferować więcej za mniej

Ostatnie Porsche 911 Dakar

Ostatnie Porsche 911 Dakar. Po prostu wspaniałe