w

Nowa fabryka MG ma zaskakującą lokalizację. Chińczycy dogadują się z kim chcą

Tanie MG po liftingu
MG5 2025

Nie ma wątpliwości, że Chiny zaczynają rozdawać karty w przemyśle motoryzacyjnym. Są już nie tylko fabryką świata, ale też najważniejszym rynkiem globalnym na tej planecie. Nic więc dziwnego, że tamtejsze marki prowadzą ekspansję praktycznie wszystkich zaludnionych kontynentów. Nowa fabryka MG będzie tego dowodem.

Powstanie w zupełnie innym miejscu, niż niektórzy przewidywali. Co ciekawe, wybór padł na Egipt, czyli kraj położony w Afryce. Wszyscy spodziewali się, że te zakłady zostaną ulokowane na terenie Europy. Azjaci postanowili jednak zrobić coś innego. Taka decyzja może znacząco wpłynąć na ich strategię.

Nowa fabryka MG w Egipcie

To inwestycja, która pochłonie 135 milionów dolarów. Dzięki niej mają powstać tysiące miejsc pracy. Dogadanie się z tamtejszym rządem z pewnością jest bardzo dobrą wiadomością dla lokalnej gospodarki.

Nowa fabryka MG ma początkowo wytwarzać około 50 tysięcy samochodów rocznie. W późniejszym czasie jej możliwości produkcyjne wzrosną do 100 tysięcy egzemplarzy. Marka z brytyjskimi korzeniami już ujawniła, jaki model będzie zjeżdżał z tamtejszej linii.

Nowa fabryka MG będzie produkować model MG5 po liftingu
MG5

Wszystko zacznie się od MG5 po modernizacji. To kompaktowy model, który do tej pory powstawał w Chinach i Tajlandii. Jego krewnym jest Roewe i5. Z kolei wśród rywali upatruje się Beijing U5, Nissana Sentra, Hondę Civic i Kię K3.

Lifting auta został przeprowadzony w 2024 roku i objął sporą liczbę elementów karoserii. Pas przedni otrzymał nowe reflektory, zderzak, maskę i grill. Teraz prezentuje się znacznie nowocześniej i może się podobać.

Nie tylko Europa

Jak podały zagraniczne media, nowa fabryka MG zlokalizowana w Egipcie ma być gotowa do produkowania aut w drugim kwartale 2026 roku. Nie jest to długi czas, biorąc pod uwagę początkowy etap tej inwestycji.

Wiemy, że zakłady będą zlokalizowane w strefie przemysłowej New October City. Zajmie powierzchnię 126 tysięcy metrów kwadratowych. Obejmie linie montażowe, strefę blacharską, lakiernię, magazyny i budynki administracyjne.

Znajdą w nim zatrudnienie nie tylko lokalni mieszkańcy. MG będzie poszukiwać wykwalifikowanych pracowników z różnych regionów. Aktualnie mówi  się o 10 tysiącach miejsc pracy, co z pewnością będzie miało wpływ na tamtejszy rynek.

To nie oznacza, że europejskie plany chińskiego koncernu zostały zawieszone. Aktualnie trwają rozmowy na temat fabryki na Starym Kontynencie, która zajęłaby się produkcją modeli z napędami elektrycznymi. W ten sposób uda się uniknąć dodatkowych ceł, które zostały nałożone przez Komisję Europejską.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes-Maybach EQS Concept - wnętrze

Wnętrza aut muszą się zmienić. Kierowcy chcą przycisków!

Baojun Xiang Jing

Ten chiński flagowiec ma 5 metrów długości i pokonuje 100 km na prądzie. Jest też wersja EV