w

Nowa Dacia Sandero już za dwa lata. Ma być (również) elektryczna

Nowa Dacia Sandero
Nowa Dacia Sandero

Rumuński producent znakomicie odczytuje oczekiwania pragmatycznych klientów. Nie szarżuje z cenami i oferuje gamę produktową, która zapewnia ekonomiczną eksploatację. Do tego dochodzi garść nowoczesnych technologii i wysoki poziom praktyczności. Nowa Dacia Sandero również wpisze się w tę charakterystykę.

Aktualne wcielenie tego modelu jest jednym z najpopularniejszych samochodów na rynku europejskim. Określane jest jako „tanie Polo”, bo w korzystnej cenie oferuje podobne zdolności i równie konserwatywny design.

Nowa Dacia Sandero jako EV

Marka nie zamierza jednak osiadać na laurach i zadowalać się tym, co już tak naprawdę było. Właśnie dlatego kolejna generacja ma być dużym krokiem naprzód – szczególnie pod względem oferty napędowej.

Już wiemy, że nowa Dacia Sandero będzie dostępna w wersji elektrycznej – jako jednej z kilku. Władze francuskiej firmy uznały, że nawet jako pojazd EV musi pozostać przystępna pod względem ekonomicznym.

Właśnie dlatego rozważane jest zastosowanie baterii sodowo-jonowych, które są po prostu tańsze. Tym samym już wiadomo, że Sandero EV nie będzie rywalizować w kategoriach szybkości ładowania czy zasięgu.

To jednak można przekuć w zaletę. Mała Dacia nie będzie udawała tego, czym nie jest. Dzięki prostym i tanim technologiom zapewni oszczędną eksploatację i sprawdzi się na miejskich dystansach. Może więc zostać jednym z najpopularniejszych aut akumulatorowych na Starym Kontynencie.

Sprawdzona konstrukcja

Dacia wie jednak, że nie może porzucać konserwatywnych klientów stanowiących fundament sprzedaży w Europie. Nowe Sandero będzie więc oferowane na dobrze znanej architekturze CMF-B, która umożliwia stosowanie różnych napędów. Potwierdza to Car Magazine UK.

Nowa Dacia Sandero
Nowa Dacia Sandero

Jesteśmy przekonani, że jednym z najlepszych pomysłów jest kontynuacja oferty ECO-G, czyli wersji z fabryczną instalacją gazową, która jest zintegrowana z komputerem pokładowym i dysponuje pełnoprawną gwarancją producenta.

Biorąc pod uwagę coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin, należy spodziewać się także układów hybrydowych. Jako że nowa Dacia Sandero zadebiutuje w 2027 roku, będzie pewnie dostępna z układem HEV opartym na silniku o pojemności 1,6 litra – jak aktualne Clio.

Nowa Dacia Sandero z salonu

Zanim nastąpi zmiana generacyjna, klienci wciąż mogą kupować dotychczasowe Sandero, które ma nie tylko sprawdzone układy napędowe, ale też bardzo praktyczne i zaskakująco wygodne wnętrze.

Nowa Dacia Sandero to wydatek 61 300 złotych. I warto podkreślić, że to kwota dotycząca rocznika 2025. Podstawowa wersja skrywa silnik 1.0 TCe zintegrowany z sześciobiegową skrzynią manualną. Kierowca ma do dyspozycji 90 koni mechanicznych.

Wersja 100-konna z instalacją gazową startuje od 66 600 złotych, ale bazowo jest dostępna drugim poziomem wyposażenia, co oznacza, że dopłata do LPG wynosi dokładnie 1300 złotych. I jest to znakomita propozycja.

I właśnie wersję ECO-G polecamy najbardziej. Za wspomnianą cenę klient otrzymuje egzemplarz posiadający m.in.: klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka, światła przeciwmgłowe, 8-calowy ekran multimedialny, Bluetooth i cztery głośniki.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Fiat 500 Giorgio Armani Edition

Najpopularniejsza marka Stellantis? Niektórzy będą w szoku

Elektryfikacja aut Volkswagena

Elektryczne Volkswageny bez debiutu w 2025 roku