w

Nissan GT-R Premium T-Spec. Miał być nowy, a jest zaktualizowany

Nissan GT-R Premium T-Spec
Nissan GT-R Premium T-Spec. Miał być nowy, a jest zaktualizowany

Japońska marka podgrzewała atmosferę informując o debiucie nowego GT-R’a. Nie informowała jednak, czy chodzi o jakąś wersję, czy jednak o nową generację.

Biorąc pod uwagę staż rynkowy (aż 16 lat), można było spodziewać się znacznie „grubszej” premiery. Tymczasem dostaliśmy kolejną nową konfigurację, która ma zainteresować (bardzo) konserwatywnych fanów.

To też dowód na to, że producent chce jak najdłużej przeciągnąć żywot tego modelu. Być może jego następne wcielenie będzie w pełni elektryczne. Tworzenie hybrydy na krótki czas może bowiem okazać się nieopłacalne przy aktualnych normach i zaostrzających się przepisach.

Nissan GT-R Premium T-Spec
Nissan GT-R Premium T-Spec

Tak czy inaczej, widnieje przed nami Nissan GT-R Premium T-Spec. Długa nazwa nie oznacza rewolucyjnych zmian. Z zewnątrz trudno dostrzec jakiekolwiek różnice. Bystry wzrok dostrzeże jedynie nieco inną fakturę grilla. Podobno zmieniły się elementy aerodynamiczne, ale poza spojlerem trudno je odkryć.

Inżynierowie chcieli, by ta leciwa konstrukcja oferowała nieco większą wygodę jazdy. W tym celu udoskonalono platformę i układ napędowy, co zaowocowało mniejszymi wibracjami i takim też hałasem w kabinie.

Nissan GT-R Premium T-Spec
Nissan GT-R Premium T-Spec

Pod maską znajduje się oczywiście doładowany silnik V6 o pojemności 3,8 litra. Jego potencjał to 562 konie mechaniczne. Tyle wystarczy, by osiągać setkę w mniej, niż 3 sekundy.

Nissan GT-R Premium T-Spec będzie oferowany na rynku japońskim i nic nie wskazuje na to, by pojawił się na Starym Kontynencie (chyba że przy wykorzystaniu prywatnego importu).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

Mazda MX-30 z silnikiem Wankla. Fani nie tego oczekiwali

Jeep Avenger COTY 2023

Tytuł Car Of The Year 2023 przyznany. Wygrał model z Polski!