Moda na samochody turystyczne rozwija się w szybkim tempie. Producenci starają się odpowiadać na zapotrzebowanie i oferują coraz większą liczbę samochodów ze zmodernizowanym wnętrzem, które sprzyja podróżowaniu.
Nissan Caravan MyRoom jest kolejnym tego przykładem. Użytkowa wersja tego samochodu jest bardzo popularna na rynkach azjatyckich. Dzięki prostej i trwałej konstrukcji zapewnia bezstresową i bezawaryjną eksploatację.
Czy jako kamper też ma argumenty, by przekonać potencjalnych nabywców? Zdecydowanie tak, ponieważ projektanci przyłożyli się do stworzenia naprawdę świetnie zorganizowanej przestrzeni, która nawet na zdjęciach emanuje jakością.
Co ważne, z zewnątrz praktycznie nic nie zdradza charakteru tego auta. Jedynie opcjonalna markiza może sugerować, że Caravan został zmodyfikowany pod kątem niezależnej turystyki. Tak czy inaczej, nie rzuca się w oczy, dlatego nie prowokuje ani zazdrosnych spojrzeń, ani uwagi potencjalnych złodziei. I bardzo dobrze.
Nissan Caravan MyRoom – jak w pokoju
Jak zwykle w przypadku niewielkich kamperów należało wykazać się kreatywnością, by odpowiednio zagospodarować stosunkowo skromną przestrzeń. Dzięki temu, w szybki i prosty sposób można zmienić sypialnie w pokój dzienny.
Drewno osadzone na podłodze i ścianach tworzy bardzo przytulny klimat. do tego dochodzi dwuczęściowa kanapa uzupełniona stolikiem. Na obu burtach osadzono składane materace, które w dowolnej chwili można wykorzystać do przerobienia pokoju na sypialnię.
Istotną część stanowią żaluzje i zasłony, które zapewniają odpowiedni poziom prywatności, a przy tym nie rzucają się w oczy. Nie bez znaczenie są także wydajne elementy oświetlenia i wszelkiego rodzaju schowki, które pozwalają na swobodne rozmieszczenie bagaży. Producent zadbał również o dodatkowe gniazda i garść praktycznych rozwiązań przydających się w kamperach.
Sercem samochodu jest wolnossący silnik benzynowy generujący 129 koni mechanicznych i 178 niutonometrów. Alternatywą może być 2,5-litrowy diesel Mitsubishi, który oferuje 130 koni mechanicznych i 370 niutonometrów.
W obu przypadkach można liczyć na siedmiobiegową przekładnię automatyczną. Benzyniak jest zintegrowany z napędem na przednią oś, a diesel może być uzupełniony opcjonalnym układem 4×4, który przyda się poza asfaltem.
Nissan Caravan MyRoom jest oferowany na rynku japońskim od 5 516 500 jenów, co stanowi wydatek 154 462 złotych. Gdyby była to oferta dostępna w Polsce, to cieszyłaby się naprawdę dużym wzięciem.