w

Nieudana jazda testowa BMW i3. Elektryczny sedan stanął w płomieniach

Pożar BMW i3
Nieudana jazda testowa BMW i3. Elektryczny sedan stanął w płomieniach

Auta na prąd mają być bliską przyszłością dróg na całym świecie. Pamiętajmy jednak, że ta technologia dopiero nabiera rozpędu.

Wydaje się, że to, co dziś oferują nam producenci jest jeszcze dalekie od zastąpienia modeli spalinowych. Nieudana jazda testowa BMW i3 udowadnia, że elektryczne samochody wymagają jeszcze wielu udoskonaleń.

BMW i3 można już spotkać w chińskich aglomeracjach. Elektryczny sedan ma walczyć o klientów z Teslą Model 3. Niestety, bawarski pojazd zaliczył falstart – stanął w płomieniach podczas jazdy testowej w Zhengzhou.

Nieudana jazda testowa BMW i3

Amatorskie nagranie nie zdradza pełnych okoliczności. Zaczyna się wtedy, gdy w aucie już nikogo nie ma, a spod podwozia wydobywają się płomienie. Można więc podejrzewać, że doszło do zwarcia lub innej usterki układu elektrycznego zintegrowanego z bateriami.

Jak już powszechnie wiadomo, ugaszenie pożaru akumulatorów jest bardzo trudne – bez odpowiednich środków niemal niemożliwe. Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy straż pożarna zdołała opanować sytuację, zanim auto zostało całkowite pochłonięte przez ogień.

Pożar BMW i3
Nieudana jazda testowa BMW i3. Elektryczny sedan stanął w płomieniach

Chińscy klienci rozpoczęli jazdy testowe BMW i3, gdy do kraju dotarła pierwsza dostawa 1613 sztuk tego modelu. Przypomnijmy, że elektryczny sedan na tamtejszym rynku jest oferowany w wersji eDrive35L, która oferuje 282 konie mechaniczne i 400 niutonometrów.

Bateria litowo-jonowa tego modelu ma pojemność 66,1 kWh netto, co umożliwia pokonanie do 526 kilometrów – zgodnie z chińskimi normami. Realnie można jednak liczyć na około 400 kilometrów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

17 komentarzy

Dodaj odpowiedź
  1. Bardzo rzadkie zjawisko, jednocześnie udowadniające jak bezpieczne są te samochody. Nie ma szans aby ktokolwiek spłonął w takim samochodzie, ogień rozwija się w żółwim tempie. Jeżdżę od 3 lat bmw i3 (starszy model produkowany od 2013 roku) i nigdy nie słyszałem o pożarze któregokolwiek

  2. I zaczął się jak zwykle hejt. Prawda jest taka że ci co spróbowali elektrycznych pojazdów to w większości ani myślą wracać do benzynowych. Wraca tylko 18%. Taka statystyka, nic nie zmienisz. (Źródło: https://www.cire.pl/artykuly/elektromobilnosc-serwis-informacyjny-cire-24-kraj/podano-ilu-wlascicieli-elektrykow-wrocilo-do-silnikow-spalinowych )
    Inni nawet nie mieli, nie pojeździli a tylko poczytali coś o zasięgu ale śmiało dalej hejtują.
    Gadanie: melex, tandeta, ludzkie tragedie, płonące ulice, żadnych konkretnych danych, po prostu czysty hejt.

  3. najlepszym trollem tutaj jest gość nicku jakitaki, ten dzban oznajmia nam że to jest bardzo rzadkie zjawisko i nie ma mowy żeby komuś coś mogło się stać t**y dzbanie czy pamiętasz zapłon na frachtowcu na którym wpłynęło 1000 samochodów wartych setki milionów dolarów to były auta elektryczne okazało się że z takiego zapłonu auta elektrycznego spaliły się wszystkie samochody oraz frachtowiec t**y dzbanie wiesz ile było pożarów domów przez auta elektryczne k**y dzbanie czy wiesz olej lub pożarach domów nie wiesz ponieważ producenci aut zdecydowali się pokryć całe koszt aby nie nagłaśniać afery t**y dzbanie czy wiesz ile ofiar poniosło śmierć oraz poparzenia w czasie wypadku samochodu elektrycznego gdy akumulatory zostały poważnie uszkodzone a ich zapłon trwał kilka sekund nie wypowiadaj się wróć do d**y skąd wy padłeś tępy dzbanie

    • 100/100to dzban albo dealer tej firmy. Ma na stanie elektryki i robi reklamę. W razie wypadku akumulatory to bomba.

  4. Zdarza się elektryczne samochody raczkują jak masz pecha to spalinowym wyjedziesz z salonu i coś pier***nie w silniku. Swoją drogą czy elektryki są Eko hmm po przemyśleniach nie do końca ładujesz w domu ok prąd masz z węgla eko raczej nie. Produkcja bateri a tym bardziej utylizacja eko raczej nie. Bateria ma swoją żywotność wymiana się nie opłaca lepiej zmienić na nowego elektryka a spalinowka remont silnika i dalej śmigasz. Poza tym nic nie zastąpi dźwięku 6-8 czy10-12 garów. Pozdrawiam wszystkich kierowców szerokości i bez kolizyjnej i awaryjnej jazdy. Hej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Marki aut na TikToky

Najpopularniejsi producenci aut na TikToku. Marketingowcy chcą wykorzystać każde źródło

Dacia Jogger SL Extreme test

Dacia Jogger ECO-G, czyli najbardziej pragmatyczny wybór w tym kraju (test)