Koreańska marka nie zdołała zachować zdjęć w tajemnicy do dnia premiery. Doszło do wycieku, który ujawnia design nowego modelu.
Tak wygląda Hyundai IONIQ 6 w pełnej okazałości. Trzeba przyznać, że styliści robili sporo, by samochód zwracał uwagę nawet największych ignorantów świata motoryzacja. Warto więc przyjrzeć się tej sylwetce i rozłożyć ją na czynniki pierwsze.
Skojarzenia z Panamerą są uzasadnione, choć oczywiście widać pewne różnice w proporcjach. Zacznijmy od tego, że to mieszanka sedana z liftbackiem. Wszystko za sprawą wysokiej klapy graniczącej z wąską szybą.
Mimo że szkło nie unosi się do góry (przynajmniej to sugerują szczeliny na tylnym słupku), otwór załadunkowy jest duży. Wrażenie robi również kształt przeszkleń bocznych.
Tylna część karoserii prezentuje się najciekawiej. I tu znowu przywołamy Porsche, choć wydaje się, że podwójny spojler i wąski pas świetlny przypomina bardziej model 911. To raczej nie jest wada. W zderzak wkomponowano dodatkowe lampy LED z motywem pikseli.
Na tle tych szaleństw, przód prezentuje się bardzo powściągliwie. Opadająca maska i reflektory o łagodnym kształcie tworzą jednak spójną całość. Wydaje się, że auto mogłoby mieć nieco większą szerokość, by wyglądało jeszcze bardziej muskularnie. W oczy rzuca się także bardzo duży rozstaw osi, co sugerują niewielkie zwisy i duże drzwi.
Hyundai IONIQ 6 – wnętrze
Bardzo ciekawie prezentuje się również kabina, gdzie zagościł nowoczesny kokpit. Zagościły tu cyfrowe wskaźniki i dotykowy panel multimedialny. Oba instrumenty pokładowe zostały umieszczone w jednej ramce.
Zdjęcia nie są wyraźne, ale wydaje się, że projektanci zastosowali też niezależny panel klimatyzacji, co pozytywnie wpłynie na poziom ergonomii. Oprócz tego mamy tu dwa wyświetlacze umieszczone tuż przy panelach drzwiowych. Przekazują one obraz pochodzący z kamer zastępujących klasyczne lusterka. Do tego będzie trzeba się przyzwyczaić. Nietypowo prezentuje się też dwuramienna kierownica.
Hyundai IONIQ 6 – technologia
Producent wciąż nie ujawnił za wielu danych technicznych dotyczących tego modelu. Wiadomo, że Hyundai IONIQ 6 wykorzystuje platformę E-GMP, która została przystosowana do napędów w pełni elektrycznych. Największa bateria oferowana w tym modelu ma oferować 77 kWh.
Jeżeli chodzi o potencjał, to maksymalny zasięg będzie pewnie przekraczał 500 kilometrów. Flagowa wersja silnikowa otrzyma 300 koni mechanicznych i napęd na obie osie. Na pozostałe informacje musimy jeszcze chwilę zaczekać.