w ,

Navitel R99 4K to propozycja dla wymagających. Ma nawet dotykowy wyświetlacz

Navitel R99 4K
Navitel R99 4K

Kamery samochodowe stają się coraz bardziej zaawansowanymi urządzeniami. Oprócz wyższej jakości, oferują szereg funkcji dodatkowych, które mogą sprawdzać się w różnych okolicznościach.

Tym razem postanowiliśmy sprawdzić produkt z wyższej półki. Navitel R99 4K, bo o nim mowa, to nowość dobrze znanego producenta. Jest jednym z najbardziej dopracowanych wideorejestratorów tej firmy. Czas przyjrzeć się mu bliżej.

W standardowym pudełku znajduje się praktycznie kompletny zestaw. Oprócz samej kamery, znajdziemy tu kabel zasilający, dodatkowy przewód do połączenia z komputerem, uchwyt zakończony taśmą 3M, ściereczka z mikrofibry oraz dokumenty, wśród których jest voucher na mapy – powszechny gratis od Navitela.

Navitel R99 4K
Navitel R99 4K

Na osobny akapit zasługuje ładowarka, która uniwersalna, a do tego posiada dwa gniazda USB – klasyczne i typu C. To oznacza, że umożliwia równoczesne ładowanie dwóch urządzeń. Nie ma więc potrzeby stosowania dodatkowych, mało estetycznych rozgałęźników. I to się chwali.

Samo urządzenie sprawia wrażenie bardzo solidnego. Ma odpowiednią masę i całkiem spore gabaryty, jak na wideorejestrator. Ma to oczywiście odzwierciedlenie w funkcjach, którymi dysponuje. A jest ich naprawdę sporo.

Navitel R99 4K – dane techniczne

Prezentowane urządzenie bazuje na optyce SONY IMX415, co oznacza możliwość nagrywania w rozdzielczości ultra HD (30 klatek na sekundę) – tak, 4K, jak sama nazwa wskazuje. Jakość Quad HD, czyli 2K zwiększa liczbę klatek do 60. W przypadku full HD jest ich już 120.

Soczewka złożona z siedmiowarstwowego szkła dysponuje filtrem podczerwieni, co skutkuje uzyskiwaniem właściwego obrazu w praktycznie każdych warunkach. Warty uwagi jest także kąt widzenia sięgający 140 stopni, który zapewni uwiecznienie nie tylko drogi, ale też pobocza czy chodnika.

Navitel R99 4K
Navitel R99 4K

Ogromną zaletą prezentowanej kamery jest dotykowy wyświetlacz o przekątnej 3,18 cala. To ekran IPS w rozdzielczości 960×376 wyróżniający się prostym i czytelnym interfejsem. Należy dodać, że menu może być w języku polskim.

Navitel R99 posiada moduł GPS, co jest zintegrowane z informacjami o buspasach, fotoradarach (także tych przenośnych) i niebezpiecznych odcinkach drogowych. Oferuje również funkcję cyfrowego prędkościomierza.

Navitel R99 4K
Navitel R99 4K

Nie bez znaczenia jest również G-Sensor uzupełniony trybem parkingowym. Jego zadaniem jest ochrona plików, które powstały podczas przeciążeń (kolizji, stłuczek itp). Czułość reakcji można dostosować.

O zaawansowaniu urządzenia świadczy także kondensator, który jest odporny na temperatury i awarie zasilania. Dzięki temu powstałe materiały są jeszcze lepiej zabezpieczone, dlatego ryzyko ich utraty jest minimalne.

Nowy Navitel w praktyce

Skonfigurowanie urządzenia pod własne potrzeby trwa zaledwie kilka minut. To zasługa bardzo czytelnego, wręcz intuicyjnego menu. Można oczywiście dopasować długość i jakość nagrań, a także sparować urządzenie z telefonem,

Kompatybilność ma jeszcze większy wymiar, ponieważ Navitel R99 4K może współpracować z dodatkową, tylną kamerą należącą do opcjonalnych akcesoriów tej samej marki. Można więc ją dokupić i cieszyć się jeszcze większym zakresem obrazu.

Navitel R99 4K
Navitel R99 4K

Po dostosowaniu urządzenia czas wyruszyć w drogę. Funkcja prędkościomierza bazująca na module GPS działa bardzo precyzyjnie, podobnie jak komunikaty, które mogą mieć formę dźwiękową. I warto to docenić.

Jakość nagrania nie odbiega od deklaracji producenta. Nawet po zmroku można liczyć na właściwe kolory i dobre doświetlenie. Widać, że to wideorejestrator za nieco większe pieniądze, niż przeciętny model.

No właśnie, pieniądze. Ile kosztuje Navitel R99 4K? Można go dostać w popularnych sieciach sprzedaży od 599 złotych. I jest to kwota adekwatna do tego, co oferuje to urządzenie. Aby z niego korzystać, trzeba pamiętać o dokupieniu karty microSD (nawet 256 GB).

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Defender Restomod

Defender Restomod od Kingsleya. Unowocześniony, ale bez rewolucji

CUPRA Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

CUPRA Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive to styl i użyteczność w jednym. Do tego, za rozsądne pieniądze